شناسهٔ خبر: 43033555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

پرسش قابل تأمل نماینده عراقی از رئیس جمهور درباره وزیر خارجه آمریکا

رئیس فراکسیون پارلمانی الصادقون عراق به فشارهای واشنگتن علیه بغداد برای مقابله با مقاومت، واکنش نشان داد و پرسشی قابل تامل از رئیس‌جمهور کشورش طرح کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «عدنان فیحان» رئیس فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق  وابسته به گروه مقاومت «عصائب اهل الحق» نیز  به اخبار منتشر شده درباره فشارهای جدید واشنگتن بر بغداد برای مقابله با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی و تهدید به بستن سفارت آمریکا در بغداد و هدف قراردادن نیروهای مقاومت  واکنش نشان داد.

چند روز پیش برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در نشست با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق گفته که «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا اخیرا درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده و تهدید کرده که در صورت تداوم حملات، سفارت آمریکا بسته خواهد شد.

به گفته صالح، وزیر خارجه آمریکا همچنین به او گفت که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

چند روز پس از انتشار این خبر و تایید و تکذیب‌های متعددی در خصوص آن، رئیس فراکسیون پارلمان الصادقون طی پستی در توئیتر درباره صحت تماس میان رئیس جمهور عراق و وزیر خارجه آمریکا چند سوال مطرح کرد.
 
پرسش قابل تأمل نماینده عراقی از رئیس جمهور درباره وزیر خارجه آمریکا
وی نوشت: «آیا عملا رئیس‌جمهور و پامپئو تماس داشتند؟ آیا [این تماس] پیامی برای رهبران عراقی داشت؟ محتوای آن چه بود؟ [این خبر] بین تایید و تکذیب است! واقعا جای تعجب دارد. اگر درست است، چگونه رئیس جمهور (یکی از مقامات حاکمیتی)، اهانتی این‌چنین به حاکمیت و اعتبار کشورش را می‌پذیرد و هشدار و تهدید دریافت می‌کند و ساکت می‌ماند!»/د102/ق

نظر شما