شناسهٔ خبر: 43032514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

موج گزارش می دهد:

نامه موسوی خوئینی ها؛ پیامی برای بدنه رای دهنده جریان دوم خرداد

موج نیوز

موسوی خوئینی ها که تیرماه با نامه ای به رهبر انقلاب به‌نوعی روی همه ی اصلاح‌طلب را سفید کرده بود حالا در اقدامی عجیب و غریب مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می کند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، وقتی اصلاح طلبان میدان را خالی می کنند جا برای امثال افردی مثل موسوی خوئینی ها باز می شود. او که چندی پیش با نامه ای به رهبر انقلاب به‌نوعی روی همه رادیکال‌های اصلاح‌طلب را سفید کرده بود حالا در اقدامی عجیب و غریب مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می کند!

حالا این مرد خاکستری انگار نه انگار که همین دو، سه ماه پیش بود که نتیجه انتخابات را در تغییر سرنوشت کشور بی‌نتیجه دانسته و گفته بود ایراد اصلی از سطوح عالی نظام است. به عبارت دیگر باید گفت وقتی فردی حضور در یک انتخابات را بی‌اثر می‌داند، توصیه به حضور و فعالیت چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟!

البته این آش شور و تلخ انتقادات گسترده‌ای را هم از درون جریان اصلاحات برانگیخت.

عده‌ای چون صادق زیباکلام از این گلایه‌مند بودند که چرا موسوی‌خوئینی‌ها خود را از چیزی جدا می‌بیند که سال‌ها در آن بوده است و گفتند «اگر قرار باشد در دادگاهی متهمان به‌وجود آمدن وضع کنونی احضار شوند، نخستین فردی که باید در آن دادگاه حاضر و محاکمه شود خود آقای موسوی‌خوئینی‌هاست.»

حالا اما با وجود داشتن چنین موضعی، موسوی‌خوئینی‌ها این‌بار 180 درجه برعکس وارد عمل شده و در دومین نامه خود به بدنه رأی‌دهنده جریان دوم خرداد رسما پیام می دهد که وارد انتخابات شوند. در حالیکه جریان دوم خرداد در این فکر است که عقبه رأی خود و تضعیف شدن جایگاهش در میان افکار عمومی را توجیه کند چرا که  هفت سال است دولت، شورای شهر و بسیاری از این ارکان در اختیار این جریان قرار دارد و مردم با گوشت و پوست‌ و استخوان خود لمس می‌کنند که چطور چرخ ‌دنده‌های معیشتی آنان از میزان ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در حال له شدن است.

اما به طور کلی آنچه که در این دو نامه جای سوال دارد این است که چرا در هر دو نامه ی موسوی‌خویینی به اشتباهات راهبردی و تاکتیکی آقای روحانی که  هشت سال در بالاترین جایگاه اداره کشور بوده است، اشاره‌ای نشده  است؟

 چطور اختیار رییس جمهور در برجام که به‌صورت واضح مشخص بود، دیده نشد؟

چرا در جریان اقدامات اقتصادی رییس جمهور مانند افزایش ناگهانی نرخ سوخت که به خوبی دیده شد، جایی در استدلال‌ها و نتیجه‌گیری‌های موسوی‌خوئینی‌ها ندارد؟

آیا اصلاح‌طلبان توانسته‌اند پاسخگوی عملکرد خود در مجلس دهم با اکثریت اصلاح‌طلب و حامی دولت باشند؟  درخصوص عملکرد شورای شهر پنجم چطور؟

بنابراین بنظر می رسد این نامه تلاش برای فریب با پوشش عدالت اجتماعی دیکته شده است تا در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال آینده بتوانند بدنه جریان اصلاحات را تقویت کند.

نظر شما