شناسهٔ خبر: 43030613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

موافقت هیئت امنای ارزی کشور با اختصاص تسهیلات ریالی به ابرپروژه راه آهن استان

استاندار خراسان جنوبی از موافقت هیئت امنای ارزی کشو با اختصاص تسهیلات ریالی به ابرپروژه راه آهن استان، برای اولین بار در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ معتمدیان با اعلام این خبر خوش در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۰ صدا و سیمای استان، عنوان کرد: تزریق این اعتبار، روند اجرای پروژه راه آهن استان را شتاب می بخشد.

استاندار از تشکیل جلسه هيئت امنای ارزی کشور به ریاست رئیس جمهور محترم گفت و عنوان داشت: در این جلسه با تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه ریلی استان موافقت شد.

معتمدیان، این اقدام دولت را نتیجه پیگیری های مجدانه استان عنوان کرد و از مجمع نمایندگان استان به ویژه نماینده مردم شریف شهرستان های قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی در همراهی با این پیگیری ها تشکر نمود.

وی ضمن تبریک این اتفاق خوب به مردم اظهار داشت: پروژه راه آهن شرق، مطالبه به حق مردم خراسان جنوبی است و می تواند با اتصال بندر چابهار به کشورهای آسیای میانه، تحولی عظیم در منطقه ایجاد نماید.

استاندار به پیشینه اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق پروژه راه آهن اشاره کرد و گفت: مجوز آغاز احداث راه آهن استان در مهر ماه سال گذشته اخذ شد و مقرر گشت این ابر پروژه بر اساس مدل جدیدی اجرا شود. 

معتمدیان با تأکید بر این که این مدل برای اولین بار در کشور عملیاتی شد، تصریح نمود: بر اساس این مدل مالی جدید، کنسرسیومی از ۶ شرکت بزرگ راه سازی تشکیل می شود تا عملیات اجرایی ابرپروژه هایی همچون پروژه ریلی استان خراسان جنوبی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در کمیته فنی هيئت امنای ارزی کشور با اکثریت آرا با این مدل ترکیبی موافقت گشت و ابر پروژه راه آهن شرق وارد فاز عملیاتی شد.

استاندار افزود: تا دو، سه ماه آینده مراحل انعقاد قرارداد این کنسرسیوم با وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد و در شش جبهه، همزمان ۶ شرکت که تشکیل دهنده این کنسرسیوم هستند باید حداکثر طی ۴ سال پروژه ریلی استان را به اتمام برسانند.

وی گفت: خوشبختانه همه مراحل اقدامات زیربنایی و روبنایی، ریل گذاری ها و ایجاد ایستگاه های مسیر راه آهن در شهرستان های بیرجند و قاین انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ از ۲۷۱ کیلومتر این قطعه، آورده دولت در قالب ۹۰ کیلومتر است که در دو پروژه شامل یک قطعه در بیرجند و یک قطعه در گناباد، ایستگاه یونسی به سمت خضری دشت بیاض در حال انجام است.

استاندار اظهار امیدواری کرد؛ تا چند ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی کنسرسیوم در استان باشیم.

نظر شما