شناسهٔ خبر: 43028118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آیا لبنان به سمت جهنم می‌رود؟؛جنگ نزدیک است

طرح آمریکا امپراطور کردن نتانیاهو در منطقه است و از این رو لبنان در مرکز طوفان قرار دارد و رئیس جمهور میشل عون بسیاردقیق گفت که لبنان به سمت جهنم می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالباری عطوان در روزنامه الرای الیوم در تازه‌ترین یادداشت خود نوشت:

کناره گیری مصطفی ادیب از تشکیل دولت در لبنان چندین مسئله را تایید می کند:

نخست:فرقه گرایی از ابتکار عمل فرانسه قوی تر است که این دولت را روی کار آورد

دوم:مکرون ثابت کرد بسیار ساده لوح است و از ماهیت عرصه سیاسی در لبنان و بحران های این کشور آگاهی ندارد.

سوم:میزان فسادی که نخبگان سیاسی به آن عادت کرده اند.

چهارم:منطقه در آستانه جنگی آمریکایی قرار دارد و لبنان نمی تواند از آن فاصله بگیرد.

کشمکش در لبنان ایرانی،فرانسوی و آمریکایی است. فرانسه حداقل ثبات سیاسی را برای حفظ نفوذ خود می خواهد؛ اما آمریکا برعکس خواهان هرگونه تنش فرقه ای و افزایش رنج های معیشتی و اقتصادی ملت لبنان و رساندن این ملت به گرسنگی  سپس تسلیم و خلع سلاح حزب الله از طریق جنگ یا از راههای مسالمت آمیز است.ایران نمی خواهد نفوذش را در یکی از مهم ترین مناطق دریای مدیترانه از دست بدهد و اسرائیل را آزاد بگذارد تا ازامنیت برخوردار بوده و جولان بدهد.

ثبات در لبنان با تصمیم آمریکا ممنوع است و تنها اجازه جنگ داخلی دارد یا تسلیم شدن کامل در برابر شرط های این کشور. به این ترتیب که مسئله اختلاف بر سر وزارت دارایی نیست بلکه مسئله مداخلات خارجی از طریق عوامل داخلی است که خواهان ادامه تنش تا زمان مشخص شدن سرنوشت منطقه هستند.

لبنان اکنون در وضعیت سناریوهای عراق،سوریه و به زودی یمن به سر می برد؛ یعنی نان در مقابل دست برداشتن از سلاح در غیر این صورت با گرسنگی و انفجار،کشتار و خودروهای بمب گذاری شده و تاسیس امارت های فرقه ای درگیر با یکدیگر روبرو خواهد شد.

پس از پیگیری حمله شدید پادشاه عربستان به ایران و حزب الله در سخنرانی خود در مجمع عمومی متوجه شدیم مصطفی ادیب نماینده سعد الحریری به عبارتی نماینده عربستان در تشکیل کابینه شکست خواهد خورد و لبنان به سمت هرج و مرج و خلا قانون اساسی پیش خواهد رفت.

سخنان پادشاه عربستان در مجمع عمومی درباره انفجار بندر بیروت درهمراهی با طرح آمریکا بود.

منطقه در آستانه جنگ قرار دارد و احتمالا چهل روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطرناک ترین روزها خواهد بود و بسیاری از ناظران غربی بعید نمی دانند حالا که ترامپ به شکست نزدیک می شود، به اقدامی نظامی علیه ایران دست بزند و لبنان به علت وجود زرادخانه حزب الله و جایگاه جغرافیایی اش یعنی قرار گرفتن در نزدیکی سوریه و اسرائیل برجسته ترین عرصه این اقدام خواهد بود.

ملت لبنان مطمئنا در اثر وجود این درگیری در خاک خود بهای گزافی را در سطح امنیت و معیشت خود پرداخت می کنند که صرفا به نفع اسرائیل است.

طرح آمریکا امپراطور کردن نتانیاهو در منطقه است و از این رو لبنان در مرکز طوفان قرار دارد و رئیس جمهور میشل عون بسیاردقیق گفت که لبنان به سمت جهنم می رود.

310 310

نظر شما