شناسهٔ خبر: 43027225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«سوز دل» مجموعه‌ای منظوم و احساسی

اراک - ایرنا - « سوز دل» عنوان مجموعه اشعار «سعید نیکوکار» شاعر ساوجی است که در آن سروده‌هایش را برای خوانندگان به اشتراک گذاشته است.

صاحب‌خبر -

این کتاب ۱۷۲ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر «مشهور» به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

قیمت هر جلد از این کتاب شعر ۲۵ هزار تومان است.

در این کتاب ۱۸ قطعه شهر با عناوین یادداشت، یار، شوق وصال، دل شکسته، مادر، داغ فراق، گناه، ولایت، عالم در انتظارات، رویای صادق، سخن عشق، گیتی، جسم و جان، خبری نیست که نیست، انقلاب، شکر خدا و قدیم برای مخاطبان به اشتراک گذاشته شده است.

بخشی از کتاب نیز اختصاص به رباعیات سروده شده توسط این شاعر ساوجی دارد .

در مقدمه این کتاب آمده است: شعر بهانه‌ای است که ناگفته‌های درون را به زبان آوری و احساس را با کلمات در هم بافته و حالت را بیان کنی، شرحی که شاید با اوصاف مخاطبانت همخوان بوده و حس مشترک و نابی را به آنان هدیه دهد.

بیشتر اشعار ارایه شده در این مجموعه در قالب غزل سروده شده و محتوای برخی از آن‌ها روایتی است که شاعر از عزیران و نزدیکانش دارد اما به گونه‌ای ظرافت در شعر را رعایت کرده که حتی موضوعات با حریم شخصی را خواندی و جذاب کرده است.

استفاده از قافیه‌های همخوان و رعایت صدامعنایی در اشعار این شاعر ساوجی نقطه قوت اشعار اوست در جایی که می‌گوید:«ای یار من از عشق تودیوانه و مستم، افتاده زپا واله و شیدای تو هستم» و یا آنجا که می‌سراید:«آدمی جسم است و جان در بند آن، در ستیزه جسم و جان در هر زمان».

در بخش دوم کتاب ۲۳۲ رباعی و چهارپاره با مضامین عشق ، گلایه از زمانه، پند روزگار ارایه شده است.

«سعید نیکوکار» خبرنگار بازنشسته خبرگزاری ایرنا است که علاوه بر این مجموعه شعر کتاب‌های دیگری با عناوین « خاطرات یک خبرنگار» و «روایت عشق» دارد.

نظر شما