شناسهٔ خبر: 43026671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فرمانده ارتش: اجازه تعرض را به هیچ دشمنی نخواهیم داد

صاحب‌خبر -


امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس دیروز میهمان نمایندگان مجلس بود و در سخنان خود تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه اجازه تعرض به هیچ دشمنی را نخواهد داد.
به گزارش خانه ملت، وی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: از این کتاب قطور بجز برگی ورق نخورده است و گنج جنگ هنوز بکر و دست نخورده است. دو میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز به همراه ۲۱۷ هزار پایور و معادل ۶۰ میلیارد دلار تجهیزات ارتش وارد جنگ شد و بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب شکوهمند اسلامی کرد. نیروی زمینی محوری به عنوان میدان‌دار و استخوان‌بندی اصلی جنگ از اولین روز تا پایان آن در همه عملیات‌های پدافندی و آفندی حضور تعیین‌کننده داشت، بازیابی و بازآرایی و تجدید سازمان و موفقیت در عملیات تثبیت و متوقف کردن دشمن در ابتدای جنگ، تشکیل و تحکیم خط پدافندی و نهایتاً طراحی و اجرای عملیات‌های آفندی مقطع دیگری از کارنامه ارتش و بویژه نیروی زمینی در دفاع مقدس است.
فرمانده ارتش با تشریح برخی اقدامات مهم نیروی هوایی و دریایی ارتش در طول جنگ افزود: پدافند هوایی ارتش صاحب قوی‌ترین شبکه و سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات و یکی از برترین شبکه‌های امن اطلاعاتی و از اولین‌ها و برترین‌ها در حوزه فرماندهی و کنترل در منطقه است. امیر موسوی ادامه داد: حضور نیروی هوایی در دفاع از حرم، مجموعه‌ای از ایمان و شجاعت است، دانش و تخصص، تجربه و مهارت که درباره آن در زمان مقتضی صحبت خواهیم کرد، نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی همچنان پرچم اقتدار ایران را در اقیانوس‌ها دارا است و با اعزام ۶۹ ناوگروه به خلیج عدن و آب‌های آزاد پرچمدار و احیاگر تمدن دریایی کشور است.وی افزود: ناوگان بزرگ هواپیما‌های بدون سرنشین ارتش با توانایی انجام مأموریت‌های متنوع عمودپرواز در دریا، شناسایی در زمین و دریا، بمب افکن، موشک انداز، رهگیری هوایی و انتحاری یک توان تکنیکی فوق‌العاده را ایجاد کرده که در روز واقعه هر دشمنی را از محاسبات غلط خود پشیمان خواهد کرد.امیر موسوی با اشاره به اعطای پرچم فداکاری به ارتش از سوی فرمانده کل قوا گفت: قدر این عنایت را به خوبی می‌دانیم و ارتش را شایسته نشان فداکاری حفظ خواهیم کرد. در کنار مردم خادمیم، بی‌منت و شاکر بر این خدمت. همچنین در مقابل دشمن شمشیر از میان برآمده ملت ایرانیم؛ سخت و آتشین و محکم.

نظر شما