شناسهٔ خبر: 43008248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری:

حضور امنیتی که ما در دریا داریم، با اتکای به دانش جوانان خودمان است

فرمانده کل ارتش گفت: به برکت این حضور امنیتی که ما در دریا داریم برخلاف برخی کشورهای همسایه عاریه‌ای نیست بلکه بومی و ساخت ایران و با اتکای دانش جوانان خودمان است. امروز دریاهای ما امن است و این امنیت مقتدرانه خدشه‌بردار نیست.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس را الگوی کاملی از اراده ملت با فرماندهی امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: اگرچه پیروزی در جنگ نابرابر، فتح‌الفتوح و شبه‌ معجزه بود ولی منظور از معجزه قرن این پیروزی نیست بلکه معادلاتی است که طرحی نو در انداخت. منظور آن شجره طیبه‌ای است که شاخه‌هایشان به اقصی‌نقاط جهان پرکشید و سقوط خداناباوران حق‌ستیز را تسریع کرد.

 

وی تصریح کرد: کاش می‌شد در یک جلسه از دفاع مقدس گفت، از آن بسیجی تک تیرانداز تا سرلشگر فلاحی که بالاترین مقام شهید دفاع مقدس بود. از پاره‌کردن مغرورانه قطعنامه جلوی دوربین تا جمله ملتمسانه «واینک پذیرفتیم هر آنچه شما خواسته بودید» افسوس نمی‌شود در زمان کوتاه این تابلوی شگرف را توضیح داد، اما باور کنیم این کتاب قطور جز برگی ورق نخورده و گنج جنگ بکر و دست نخورده است.

 

امیر موسوی ادامه داد: دو میلیون و 500 هزار سرباز به همراه 217 هزار پایور و معادل 60 میلیارد دلار تجهیزات ارتش وارد جنگ شدند و 48 هزار شهید تقدیم انقلاب شکوهمند اسلامی کردند. ارتش از اولین روز جنگ تا آخر در همه عملیات‌ها حضور تعیین کننده داشته است. نقش‌آفرینی پدافند هوایی که در چشم صاحبنظران و پژوهشگران دفاع مقدس برجسته و ممتاز است مثال زدنی است.

 

وی ادامه داد: پدافند هوایی کل عملیات‌های مختلف جنگ هشت ساله را اداره کرد و در طول این مدت هیچ فرودگاهی بسته نشد و ایمنی دو میلیون پرواز غیرنظامی از لحظه ورود تا نشستن در فرودگاه‌ها تامین شد. همچنین علی‌رغم 2000 بار حمله صدام به خارک و پایانه‌های صدور نفت، حتی یک روز جریان عبور نفت مختل نشد. هیچ یک از عملیات‌های دوران دفاع مقدس هم بدون چتر هوایی انجام نشد.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، کشف و شناسایی 48 هزار هواپیما و بالگرد و انهدام 652 جنگنده و بالگرد در طول دفاع مقدس را بخشی از کارنامه افتخارآمیز نیروی هوایی ارتش عنوان و خاطرنشان کرد: به گواهی اسناد موجود حامیان صدام دو بار در سال‌های 62 و 65 نیروی هوایی عراق را بازسازی کردند، این یعنی نیروی هوایی و پدافند ما موفق شدند دو نیروی هوایی دشمن را نابود کنند.

 

امیر موسوی همچنین ادامه داد: نیروی دریایی ارتش هم با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شد نیروی دریایی دشمن بعثی را در هفتم آذرماه به کلی نابود کند به طوری که آنها تا پایان جنگ نتوانستند وارد خلیج فارس شوند. در واقع نیروی دریایی در شصت‌وهفتمین روز جنگ یکی از پایه‌های دشمن را از بین برد و تعادل آنها را برهم زد. علاوه بر باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی در طول جنگ و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها اقدام بزرگی بود که عظمت و نقش آن در ایستادگی ایران هر روز روشن‌تر می‌شود.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پس از جنگ نیز تا امروز ارتش در حوادث مختلف از سیل و زلزله گرفته تا کرونا و غیره امنیت و آرامش مرزها را با تلاش شبانه‌روزی حفظ کرده است.

 

وی با بیان این‌که نیروی هوایی پس از پایان جنگ تا به امروز امنیت پروازهای خودی را حفظ کرده، اظهار کرد: برد کشف ما به بیش از 3000 کیلومتر رسیده و امروز پدافند هوایی ارتش از برترین شبکه‌های ارتباطی در حوزه کنترل است. نیروی هوایی قبل از انقلاب وابسته به مستشاران و قطعات وارداتی بود اما بعد از آن خود را سرپا نگه داشت و هر ماموریتی به او واگذار شد آن را با سربلندی به انجام رساند.

 

امیرموسوی با اشاره به حضور نیروی دریایی در مناطق کمتر برخوردار و شهرهای میناب، جاسک، کنارک و سیرک آن را طلایه‌دار توسعه سواحل مکران توصیف کرد و گفت: به برکت این حضور امنیتی که ما در دریا داریم برخلاف برخی کشورهای همسایه عاریه‌ای نیست بلکه بومی و ساخت ایران و با اتکای دانش جوانان خودمان است. امروز دریاهای ما امن است و این امنیت مقتدرانه خدشه‌بردار نیست.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش یادآور شد: استکبار جهانی ناچار است بایستد و نظاره‌گر باشد، ناگزیر از ایرانی مستقل، اسلامی، دانشمند و قدرتمند در مسیر رشد و توسعه شتابان تمدنی را شاهد باشد و نیروی دریایی پرچمدار این حرکت مقتدرانه خواهد بود. همچنین ناوگان بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین ارتش با انجام عملیات‌های مختلف توان تاکتیکی و راهبردی را ایجاد کرده که روز واقعه هر دشمنی را از محاسبات غلط خود پشیمان خواهد کرد.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: بر سر آنیم ارتشی در شأن ملت ایران و شایسته پارکابی حضرت مهدی (عج) بسازیم از این‌که فرماندهی کل قوا ما را شایسته پرچم فداکاری دانستند خدا را شاکریم، قدر این عنایت را می‌دانیم و ارتش را شایسته نشان فداکاری حفظ خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا 

 

نظر شما