شناسهٔ خبر: 43005364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هفت دستاورد جدید ارتش/ لانچر دوفروندی و جنگجوی هوشمند کاراکال رونمایی شد

ربات امدادگر مسیح، موتورهای پیستونی پهپاد، سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع،ربات جنگجوی هوشمند کاراکال، لانچر دوفروندی هدف ۲ نزاجا، خودروی ۴×۴تاکتیکی گهر، خودروی ارتقا یافته ۲۶×۴۰ در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از دستاوردهای دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) در محل سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا با حضور امیر سرتیپ دادرس جانشین فرماندهی کل ارتش امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

ربات امدادگر مسیح، موتورهای پیستونی پهپاد، سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع، ربات جنگجوی هوشمند کاراکال، لانچر دوفروندی هدف۲ نزاجا، خودروی ۴×۴تاکتیکی گهر، خودروی ارتقا یافته ۲۶×۴۰ مهم‌ترین دستاوردهایی هستند که در این مراسم از آنها رونمایی شد.

به گزارش فارس، ویژگی‌های ادوات رونمایی شده به شرح ذیل است:

ربات هوشمند کاراکال

ربات جنگجو و هوشمند کاراکال که برای نبرد زمینی طراحی شده بسیار چابک و دارای سیستم تعلیق مستقل است؛ این روبات با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت و برد عملیاتی بیش از ۵۰۰ متر دارای قابلیت حمل سلاح های سبک و نیمه سنگین و همچنین دارای سیستم کنترل از راه دور هوشمند و مسافت یاب لیزری و سامانه اپتیکی است.

خودرو تاکتیکی چهار در چهار گهر

این خودرو دارای قابلیت حمل ۵۰۰ کیلو گرم در حالت آفرود و همچنین از قابلیت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر با بیشینه سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برخوردار است، همچنین این خودروی تاکتیکی از قابلیت عبور از شیب طولانی ۷۰% درصد و قابلیت عبور از شیب عرضی ۳۵ درصد برخوردار است. خودروی تاکتیکی گهر قادر به عبور از آب با عمق ۸۰ سانتیمتر می باشد و قابلیت نصب انواع تجهیزات سبک و نیمه سنگین را دارد.


سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع چابک

سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع با نام چابک با قابلیت برش فرکانس بسیار سریع و سرعت پرش ۲۰۰۰۰۰ در ثانیه را دارد، این سامانه با پهنای باند اطلاعاتی مناسب قابلیت ارتباط با سامانه های هواپایه و از قابلیت ارتباط ایستگاه زمینی با سامانه‌های زمین پایه برخوردار است. همچنین این سامانه دارای سامانه‌های گیرنده و فرستنده امن و از قابلیت بکارگیری و نصب بر روی سامانه های زمینی و هوایی برخوردار است.

این سامانه در واقع یک لینک ارتباطی بسیار امن و قوی است که در سخت ترین شرایط ارتباطی با جابه جایی فرکانس متعدد دشمن به هیچ وجه قادر به جمینگ آن نبوده و برای نخستین بار در سطح کشور ارائه شده است.

موتورهای پیستونی پهپاد 

این موتورهای پیستونی برای نخستین بار در ایران از ۴۰ تا ۴۰۰ سی سی، طراحی و ساخته شده با گشتاور ۴۰۰۰ دور در دقیقه از توان ۴ الی ۴۰ اسب بخار و قابلیت نصب بر روی انواع پهپاد ها برخوردار است.

این موتور پیستونی کاملا بومی در رده ۴۰ سی سی قادر به پرداز درآوردن یک پهپاد ۳۰ کیلویی در ارتفاع ۱۲ هزارپایی است.

ربات امدادگر مسیح

این سامانه مجهز به ایستگاه کنترل پرستاری و از قابلیت دریافت و کنترل علائم حیاتی بدن بیمار و همچنین قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری بین بیمار و کادر درمانی برخوردار است.

همچنین قابلیت حمل دارو غذا و هرگونه ملزومات مورد نیاز بیمار را دارد.

خودرو ارتقا یافته ۴۰×۲۶

خودرو سنگین تاکتیکی تانک‌بر، این خودروی تاکتیکی با افزایش قدرت موتور متحرکه از توان ۴۰۰ اسب بخار برخوردار است اداره تبدیل سیستم خنک کاری از حالت رادیاتور هیدروفن

لانچر ۲ فروندی هدف۲ نزاجا

این سامانه سکوی پرتاب دو فروند موشک لبیک ۱ و قابلیت شلیک دو فروند موشک به صورت همزمان را دارد و اهداف قابلیت استقرار سریع و مجهز به تراز اتوماتیک است و همچنین مجهز به سامانه نشانه روی نوین و از قابلیت تحرک و جابجایی سریع بین مواضع برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما