شناسهٔ خبر: 43003717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد؛

تایید صلاحیت گزینه مورد نظر ترامپ برای دیوان عالی آمریکا به نفع او در انتخابات خواهد بود

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی به معرفی گزینه مورد نظر دونالد ترامپ برای دیوان عالی آمریکا پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در آمریکا گزارش داد: تایید صلاحیت «امی بارت» به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری همچون هدیه‌ای غیرمنتظره به دونالد ترامپ خواهد بود.

این خبرنگار درباره معرفی «امی کانی بارت» به عنوان نامزد پیشنهادی ترامپ برای قضاوت در دیوان عالی آمریکا توضیح داد: معرفی امی کانی بارت از سوی ترامپ قابل‌پیش بینی بود. از چند روز قبل رسانه‌های آمریکایی او را گزینه دونالد ترامپ معرفی کرده بودند. ترامپ هم روز قبل از معرفی بارت، او را شخصی فوق‌العاده توصیف کرده بود. بارت ۴۸ سال سن دارد و به عنوان جانشین قاضی فوت شده، «روث بیدر گینسبرگ» معرفی شده است. 

خبرنگار فرانس ۲۴ افزود: امی کانی بارت یک قاضی بسیار محافظه‌کار است که به داشتن مواضعی مذهبی و سنت‌گرایانه شهرت دارد.

او پیشنهاد نامزدی برای تصدی کرسی دیوان عالی را در کاخ سفید در حالی پذیرفت که همسر و هفت فرزندش نیز همراهش بودند. دو نفر از فرزندان او اصالتا اهل هائیتی هستند و امی کانی بارت سرپرستی آنان را برعهده گرفته است. او با سقط جنین مخالف و اشاره کرده است که احتمال دارد محدودیت‌های مربوط به سقط جنین را تایید کند. او همچنین با طرح خدمات درمانی اوباما (اوباما کر) مخالفت کرده و با حق حمل سلاح موافق است. در قیاس با روث بیدر گینسبرگ که بسیار ترقی‌خواه بود، این قاضی بسیار محافظه‌کار است. اگر صلاحیت او را سنا تایید کند، شش قاضی محافظه‌کار و سه قاضی ترقی خواه در دیوان عالی آمریکا خواهند بود که این قبل از انتخابات به مثابه هدیه‌ای تقریبا غیرمنتظره برای دونالد ترامپ خواهد بود.

به گفته چندین منبع نزدیک به کاخ سفید، روند تایید او امکان دارد از دوازدهم اکتبر آغاز شود. در حال حاضر در مقابل دیوان عالی صد‌ها محافظه‌کار از سراسر آمریکا حضور دارند که به واشنگتن آمده‌اند تا این تصمیم را جشن بگیرند. این اتفاق به رای‌دهندگان دونالد ترامپ به خصوص مسیحیانی انجیلی روحیه‌ای تازه خواهد داد. دونالد ترامپ گفت که معرفی امی کانی بارت نباید موضوعی بحث‌برانگیز باشد در حالیکه خود او به خوبی می‌داند که در این خصوص در آمریکا دودستگی و اختلاف‌نظر وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما