شناسهٔ خبر: 43003591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حین جستجو برای یافتن جسد نظامی مقتول؛

کره شمالی به سئول درباره تشدید تنش‌های دریایی هشدار داد

مریم خرمایی

پیونگ یانگ می‌گوید از آنچه برای یکی از نظامیان کره جنوبی اتفاق افتاده متاسف است؛ اما سئول نباید به بهانه عملیات جستجو، وارد حریم آبی کره شمالی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیونگ یانگ امروز یکشنبه از جستجو برای یافتن جسد یکی از نظامیان کره جنوبی خبر داد که در درگیری با نیروهای کره شمالی، کشته شده است.

کشته شدن این نظامی کره جنوبی که گفته می‌شود جسد وی نیز سوزانده شده؛ بیم تشدید تنش میان سئول-پیونگ یانگ را افزایش داده حال آنکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از بابت وقوع این حادثه عذرخواهی کرده است.

نتیجه آنکه سئول از طرف مقابل خواست عاملین این حادثه را شناسایی و تنبیه کند حال آنکه جستجوی مشترک دو کشور برای یافتن جسد نظامی مقتول را نیز خواستار شد.

اما عملیات جستجو نیز به عامل دیگری برای تنش‌آفرینی تبدیل شده تا آنجا که پیونگ یانگ به طرف مقابل هشدار داد که ممکن است با ورود به حریم آبی کره شمالی، روابط دو کشور را بیش از پیش دستخوش ناآرامی کند.

ظاهراً کره جنوبی برای یافتن جسد نظامی کشته‌شده، ۳۹ فروند شناور از جمله ۱۶ فروند کشتی را بسیج کرده و ۶ فروند هواپیما نیز در عملیات جستجو نقش دارند.

نظر شما