شناسهٔ خبر: 43003283 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بلاروس نسبت به "اثر معکوس" تحریم‌ها و مداخلات هشدار داد

وزیر خارجه بلاروس خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به برخی تلاش‌ها برای ایجاد هرج و مرج در این کشور گفت، تحریم‌ها و مداخله خارجی در امور داخلی مینسک اثر معکوس خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر ماکئی، وزیر امور خارجه بلاروس در هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: با نهایت تاسف شاهد افزایش تلاش‌ برخی از کشورها برای سوءاستفاده از پلتفورم سازمان ملل از جمله در شورای امنیت هستیم تا بیشتر منافع سیاسی خودشان را دنبال کنند. این شامل برخی از کشورهای غربی می‌شود که روی وضعیت در بلاروس متمرکز شده‌اند.

ولادیمیر ماکئی تاکید کرد که در ماه اوت، مردم بلاروس در جریان انتخابات ریاست جمهوری انتخاب خودشان را معرفی کردند.

وزیر امور خارجه بلاروس گفت: آنها یک کشور پایدار و شکوفا را انتخاب کردند، صلح و روابط خوب همسایگی را انتخاب کردند، توسعه پایدار را انتخاب کردند. با این حال، به جای احترام به این انتخاب، ما شاهد تلاش‌هایی برای بی‌ثبات کردن وضعیت کشورمان هستیم. به دنبال تلاش‌های ناموفق برای تحمیل انقلاب‌های رنگی به ما، اکنون دخالت‌های خارجی را با هدف تضعیف اساس کشور خود تجربه می‌کنیم.

این دیپلمات بلاروس تاکید کرد: اظهاراتی که با بدبینی همراه است، توسط مجموعه‌ای از همکاران غربی ما در مورد نگرانی‌های ادعا شده آنها برای حاکمیت و رفاه بلاروسی‌ها بیان شده است. در حقیقت، آنها چیزی غیر از تلاش برای ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشور ما نیستند، تا بلاروس سال‌ها توسعه خود را از دست بدهد.

او از شرکای غربی بلاروس خواست تا بی‌طرفی و خویشتنداری نشان دهند.

ولادیمیر ماکئی گفت: دخالت در امور داخلی ما، تحریم ها و سایر محدودیت‌ها علیه بلاروس نتیجه معکوس خواهد داشت و قطعا برای همه مضر است. آینده بلاروس در موانع تصمیم‌گیری نمی‌شود، بلکه از طریق گفت‌وگوی متمدنانه است از جمله روند اصلاحات قانون اساسی که قبلاً آغاز شده است.

انتهای پیام

نظر شما