شناسهٔ خبر: 43002744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به عنوان جانشین قاضی فقید «گینسبرگ»؛

ترامپ قاضی «امی بارت» را برای تصدی کرسی دیوان عالی معرفی کرد

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه قاضی محافظه کار «امی کانی بارت» را برای تصدی کرسی خالی دیوان عالی ایالات متحده معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که «امی کانی بارت» قاضی محافظه کار دادگاه استیناف فدرال را برای تصدی کرسی قاضی فقید «روث گینسبرگ» در دیوان عالی آمریکا معرفی کرده است.

اعلام نامزدی این قاضی محافظه کار برای تکیه زدن بر یکی از نُه کرسی دیوان عالی آمریکا می‌تواند زمینه ساز یک نزاع حزبی سخت در روزهای مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا باشد.

ترامپ در معرفی بارت او را زنی با «هوش سرشار» و «وفاداری تزلزل ناپذیر به قانون اساسی» خواند که «منحصراً بر مبنای خوانش بی طرفانه از قانون اساسی» حکم می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا با بازگویی پیشینه تحصیلی و حرفه‌ای بارت و اشاره به هفت فرزند وی، روابط او با قاضی فقید دیوان عالی به نام «آنتونین اسکالیا» را ستود.

ترامپ خطاب به بارت گفت: «من بررسی و مطالعه کردم و تو کاملاً برای این حرفه شایسته ای».

شایان ذکر است که معرفی این نامزد از سوی رئیس جمهور آمریکا در دوره‌ای حساس از تاریخ این کشور صورت می‌گیرد، زیرا ترامپ آشکارا صحت و درستی انتخابات پیش رو را به چالش کشیده و به صراحت اعلام کرده که در صورت شکست در انتخابات به انتقال مسالمت آمیز قدرت متعهد نخواهد بود.

ترامپ همچنین بارها تأکید کرده که لازم است تا پیش از روز انتخابات (سوم نوامبر ۲۰۲۰) قاضیان تمام نٌه کرسی دیوان عالی تعیین شوند، چرا که در این صورت دیوان عالی می‌تواند پرونده مربوط به قانونی بودن آرای پستی ارسالی به مردم آمریکا را مورد رسیدگی قرار دهد.

نظر شما