شناسهٔ خبر: 43002650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اذعان نماینده امریکا در سازمان ملل

امریکا را در احیای تحریم‌های ایران تنها گذاشته‌اند

روزنامه جوان

نماینده امریکا در سازمان ملل اذعان کرد که این کشور در موضوع ادعای بازگرداندن تحریم‎های سازمان ملل علیه ایران تنها مانده است. همزمان رئیس‌جمهور امریکا که ظاهراً همچنان امیدوار به ماندن در کاخ سفید و در سودای مذاکره و امتیازگیری از ایران است، تهدید کرد چنانچه در انتخابات پیروز شود شرایط را برای توافق با ایران و ونزوئلا بسیار سخت‌تر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کلی کرافت در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس‌نیوز»، ضمن اعتراف به تنها ماندن امریکا در شورای امنیت، ادعا کرد «سازمان ملل در انجام تعهداتش برای تبدیل جهان به مکانی امن‌تر و موفق‌تر شکست خورد.» نماینده امریکا در سازمان ملل گفت: «جهان باید به جای انتقاد از امریکا به خاطر کار‌ها و سیاست‌هایش از جمله علیه ایران و تأمین بخش عمده بودجه سازمان ملل و تخصیص مبلغ ۲۰میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا در جهان، این کشور را تشویق کند؛ ما تنها هستیم، همانطور که در هنگام اعلام خبر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تنها بودیم؛ ناامید‌کننده است که اعضای شورای امنیت با این تحریم‌ها مخالفت کردند.» این مقام امریکایی همچنین در مورد اقدامات آتی ضد ایرانی امریکا با توجه به مخالفت سایر طرف‌های برجام با استناد به عدم عضویت امریکا دراین توافق، مدعی شد «هدف ما طی ماه‌های گذشته تأمین صلح جهانی بوده است؛ ما می‌خواهیم خاورمیانه را امن نگه داریم، اسرائیل را ایمن نگه داریم، شهروندان اروپایی را ایمن نگه داریم، به همین خاطر عدم اقدام E۳ برای من ناامید‌کننده است.»

کرافت در پایان هشدار داد هر کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کند، تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار خواهد گرفت.
دونالد ترامپ روز جمعه مدعی شد چنانچه در انتخابات پیروز شود، شرایط را برای توافق ایران و ونزوئلا با کشورش دشوار خواهد کرد.

ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی تأکید کرد: «من می‌خواهم تا بعد از انتخابات صبر کنم، چون گفته‌ام صبر کنید. یک سال پیش گفتم یک انتخاب پیش رو دارید؛ می‌توانید الان گفتگو کنید یا بعد از انتخابات. اما بعد از انتخابات، توافق بسیار سخت‌تر خواهد بود.»

نظر شما