شناسهٔ خبر: 43002569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بازگشت وضعیت قرمز کرونا و محدودیت‌ها در خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش بیماران مبتلا با کرونا در خوزستان گفت: تمامی مقررات ویژه وضعیت قرمز ناشی از ویروس کرونا همانند گذشته در استان خوزستان اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: شیب بیماری کرونا در یک تا ۲ هفته گذشته افزایشی شده است این درحالی است که در یک تا ۲ ماه گذشته تقرییا این وضعیت مهار شده بود.

وی با بیان این که این افزایش شیب، ملایم است تصریح کرد: اگر مردم همانند قبل برای مهار کرونا همراهی کنند می‌توانیم خیلی سریع شرایط را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد فوتی‌های و بستری‌ها افزایش یافته است و ضرورت دارد با جدیت این وضعیت را کنترل کنیم و باید مقررات شرایط قرمز در استان اعمال شود و هیچکس حق تخطی از آن را ندارد.

وی اعلام کرد: اگر نیاز به تعطیلی در صنوف مختلف باشد پس از بررسی به وزارت کشور و ستاد ملی کرونا گزارش می‌شود و در این باره تصمیم‌نهایی گرفته خواهد شد.

شریعتی تاکید کرد: با وجود عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین (ع)، اما بنا بر شرایط موجود مراسم اربعین حسینی در استان نداریم.

وی گفت: علاوه بر آن مراسم راهپیمایی قدمگاه امام رضا (ع) که هرساله در شهرستان بهبهان برگزار می‌شد امسال منتفی است.

وی گفت: هیچگونه تجمعی در سطح استان اعم از ترحیم، عروسی و ... نباید شکل بگیرد و زیارت اهل قبول به صورت کنترل شده باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به بارندگی‌های پیش رو و احتمال تنگی نفسی‌های ناشی از درخت کونوکارپوس و تاثیر آن بر تشدید کرونا بیان کرد: بنا شد هرس این درختان با جدیت و خیلی سریع انجام شود چراکه با اولین بارش‌ها امکان بروز تنگی‌نفس‌ها وجود دارد، اما با هرس قابل کنترل است.

وی بیان کرد: باید دستگاه‌های مختلف به آموزش و پرورش کمک کنند و نظارت جدی در آن صورت گیرد، البته تعداد دانش‌آموزان مبتلا بسیار کم بوده است و کسانی که مبتلا شده‌اند وضع جسمانی خوبی دارند.

شریعتی توضیح داد: کمیته فرهنگی ذیل ستاد مدیریت کرونا، دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، صدا و سیما، رسانه‌های مختلف مجددا تبلیغات گسترده در سطح استان پیرامون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی و حضور نداشتن در تجمعات انجام دهند.

نظر شما