شناسهٔ خبر: 42999455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فرمانده مقابله باکرونا در تهران:

وضعیت تهران کاملاً بحرانی است/ باید محدودیت‌های یک هفته‌ای اعمال شود

رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: به همراه استانداری تهران طی نامه‌ای به وزرای بهداشت و کشور، درخواست اعمال محدودیت‌های کرونایی برای استان تهران را تهیه و ارسال کردیم.

صاحب‌خبر -




به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» که در ستاد کرونای استان تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره واگذاری اختیار تعطیلی استان‌ها به ستادهای استانی کرونا، اظهار داشت: همانگونه که در ستاد ملی مطرح شد، بلافاصله بعد از آن ستاد کرونای تهران به همراه استانداری تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت و وزیر کشور، درخواست اعمال محدودیت‌های کرونایی برای استان تهران را تهیه و ارسال کردیم.
زالی ادامه داد: آن چیزی که در  ستاد ملی مصوب شد، سقف و بازه زمانی یک هفته‌ای برای محدودیت‌ها بوده که بر این اساس ما نیز در بازه زمانی یک هفته‌ای خواستار اعمال محدودیت‌ها در استان و شهر تهران هستیم و  طبیعتا در انتهای هفته با تحلیل آماری و اپیدمیولوژیک بیماری در استان تهران، راجع به استمرار، ادامه و یا تعلیق محدودیت‌ها اعمال نظر خواهیم کرد.
 800 بیمار بستری جدید در تهران
وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای گذشته تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های تهران به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. در واقع شرایط جدید بیماری در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت شهر تهران را در وضعیت کاملاً بحرانی و پرخطر قرار داده است.
 افزایش آمار فوتی ها در تهران
رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه از نظر فوتی نیز در هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل افزایش آمار داشتیم، گفت: اولین تغییر آماری تهران در حدود دو هفته قبل در میزان بستری و سرپایی نشان داد شد و متاسفانه در انتهای هفته گذشته در زمینه میزان مبتلایان و بستری‌های نیازمند خدمات آی‌سی‌یو و میزان موارد منجر به مرگ  با آماری بیشتر از هفته‌های قبل مواجه بودیم.
 درخواست دورکاری کارمندان
زالی با اشاره به ارایه درخواست استفاده از دورکاری در استان تهران، افزود: در رابطه با دورکاری به نظر می‌رسد که در تهران مجدداً نیازمند اتخاذ این روش هستیم، به گونه‌ای که بتوان از ظرفیت دورکاری استفاده بهینه کرد؛ چراکه این روش در وهله اول باعث کاهش تولید سفر در کلانشهر تهران می‌شود و از طرف دیگر باعث ارتقا و تقویت فرهنگ دولت الکترونیک می‌شود. وی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما به همه دستگاه‌های مستقر در تهران از جمله دستگاه‌های خدماتی، اداری و انتظامی که طی ارسال نامه‌ای درخواست شده، این است که کلیه خدمات خود را تا جای ممکن به خدمات الکترونیک تبدیل کنند. در همین راستا نمونه موفقی در نیروی انتظامی استان تهران به صورت پایلوت محقق شد که همان بحث شماره‌گذاری و رزرو وقت به صورت الکترونیک قبل از مراجعه بود.

برچسب‌ها:

نظر شما