شناسهٔ خبر: 42976996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موافقت رئیس‌جمهور لبنان با انصراف ادیب از تشکیل کابینه

میشل عون با درخواست نخست‌وزیر مکلف برای انصراف از مأموریت تشکیل کابینه لبنان موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  النشره، دفتر ریاست جمهوری لبناندر بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهور لبنان با درخواست انصراف مصطفی ادیب از تشکیل دولت جدید موافقت کرد.

در این بیانیه آمده است: عماد میشل عون ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز (شنبه) میزبان مصطفی ادیب نخست وزیر مکلف بود و ادیب وی را در جریان مشکلات و موانع پیش روی روند تشکیل کابینه قرار داد و نامه انصراف از تشکیل کابینه را نیز تقدیم او کرد.

براساس این بیانیه، رئیس جمهوری از نخست وزیر مکلف به خاطر تلاش‌هایی که انجام داد، قدردانی و با انصراف او از تشکیل کابینه موافقت کرد.

میشل عون جدید اعلام کرد که اقدامات مناسب در این خصوص را براساس الزامات قانون اساسی انجام خواهد داد.

«مصطفی ادیب» نخست وزیر مکلف لبنان در کاخ ریاست جمهوری بعبدا ضمن اعلام معذرت خواهی از مردم کشورش اعلام کرد که ماموریت تشکیل دولت جدید را نمی‌تواند ادامه دهد.

نخست وزیر مکلف لبنان اعلام کرد: با تلاش برای رسیدن به مراحل پایانی تشکیل دولت، برای من مشخص شد که دیگر اجماعی وجود ندارد.

«مصطفی ادیب» که پیش از این سفیر لبنان در آلمان بود در ۳۱ اوت با کسب ۷۳ رأی نخست وزیر لبنان و مأمور تشکیل دولت شد و میشل عون، رئیس جمهور لبنان، مصطفی ادیب را مأمور تشکیل کابینه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما