شناسهٔ خبر: 42976344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش شخصیت‌های لبنانی به استعفای مصطفی ادیب

شخصیت‌های لبنانی و از جمله رئیس جمهور این کشور در واکنش به استعفای مصطفی ادیب همچنان به اجرای اصلاحات در این کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد پس از استعفای مصطفی ادیب از مامرویت تشکیل دولت در لبنان و پذیرش آن از جانب «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور٬ عون اظهار داشت که ابتکار «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای نجات لبنان همچنان پابرجاست و من همه جانبه از ان حمایت می‌کنم.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در این زمینه گفت که برخی طرف‌ها تلاش دارند تا ابتکار فرانسه را بر خلاف همه اصول تثبیت شده نابود کنند؛ اما ما به موضع خود در حمایت از این طرح پایبندیم.

«سعد حریری» نخست‌وزیر سابق لبنان و رئیس جریان المستقبل در همین راستا خاطرنشان کرد که کشور دیگر تحمل گروگان ماندن در دستور کار خارجی‌ها را ندارد.

ساعاتی قبل مصطفی ادیب از ماموریت تشکیل دولت در لبنان استعفا داد و میشل عون نیز پذیرفت.

ادیب پس از اعلام استعفای خود گفت که متوجه شدم توافقی که برای ماموریت ملی من در لبنان حاصل شده بود معتبر و پایدار نیست.

در تاریخ 31 اگوست 2020 برابر با 10 شهریور 1399 «مصطفی ادیب» پس از رایزنی‌های پارلمانی با کسب اکثریت آراء مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد. فضای انتخاب ادیب به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید روند تشکیل دولت در لبنان برعکس دوره‌های قبل بدون هیچ مانعی مسیر خود را طی خواهد کرد. اما پس از آن مشخص شد که شخص ادیب استقلال لازم برای انجام ماموریتش در لبنان را ندارد و تصمیمات وی وابسته به فرانسوی‌ها و نخست وزیران پیشین لبنان و در راس آنها سعد حریری است.

بعد از اینکه ادیب نتوانست با احزاب سیاسی لبنان و شخص میشل عون٬ رئیس جمهور این کشور درباره ساختار دولت و نحوه توزیع پست‌های وزارتی به توافق برسد از ماموریت خود کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما