شناسهٔ خبر: 42963186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

مصلحت‌اندیشی و منفعت طلبی در سیره شهدا جایی ندارد

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اهمیت تبیین ابعاد مختلف ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به جامعه، تاکید کرد که شهدا و خانواده آنان، در عمل مفاهیمی نظیر معنویت، ایثار، جوانمردی و استقامت را معنا کرده و نشان دادند که مصلح‌اندیشی و منفعت طلبی در سیره آنان جایگاهی ندارد.

صاحب‌خبر -

دکتر مظاهر بابایی، شنبه پنجم مهرماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که از سوی جهاددانشگاهی فارس، برگزار شد، با بزرگداشت چهلمین سالگرد حماسه‌ی تاریخی دفاع مقدس، گفت: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با توجه به شرایط موجود بررسی کنیم و ببینیم به‌ عنوان خدمتگزار ایرانی مسلمان و فرزند انقلاب در کجای قضیه ایستاده‌ایم و چقدر سهم و دین خود را برای رفع مشکلات کشور ادا کرده‌ایم.

بابایی اهمیت الگوبرداری از درس‌های که دفاع مقدس در بر داشت را یادآوری و اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس فرزندان رشیدی از ایران اسلامی را که هر کدام سمبل ایثار و فداکاری و همدردی و همراهی بودند، را از دست دادیم تا امروز این امنیت را داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: جهادگران دانشگاهی معنی امنیت امروز را به‌ خصوص طی یکسال گذشته و در جریان اغتشاشات آبان‌ماه که آشوبگران یکی از ساختمان‌های این نهاد را به آتش کشیدند، درک کرده‌اند و همین مسئله موجب شده است تا بیش از پیش قدر امنیت را بدانیم و قدردان زحمات خانواده‌هایی باشیم که پاره‌های تن خود را برای حفظ امنیت ما از دست داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا و خانواده‌های آنان معنویت، استقامت و جوانمردی را در عمل معنا کردند، گفت: امروز و در چهل سالگی دفاع مقدس باید این سؤال را بپرسیم که برای این نظام مقدس و کسانی که ۸ سال عاشقانه و خالصانه جنگیدند، چه کرده‌ایم؛ در سیره شهدا و رزمندگان اسلام، چیزی به‌نام منفعت‌طلبی و مصلحت‌طلبی وجود نداشت و این همان راهی است که باید آن را ادامه دهیم و حق مطلب را ادا کنیم.

بابایی با یادآوری اینکه در قرآن کریم چندین خصوصیت درباره جهاد در راه خدا آمده است، افزود: طبق آیات قرآن کریم، جهادگران در راه خدا رستگاران و مؤمنان واقعی هستند و با خدا تجارت می‌کنند؛ لذا جهادگران دانشگاهی هم باید این آموزه‌ها را سرلوحه امور خود قرار داده و همواره برای رضایت خداوند و خدمت به خلق تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه تک تک کارمندان این نهاد باید تلاش کنند تا متخلق به روحیه جهادی باشند، گفت: تنها در سایه روحیه جهادی است که همدلی‌ها و همراهی‌ها اتفاق می‌افتد که بحمد الهی این مسئله را در جهاد دانشگاهی فارس به خوبی مشاهده‌ کردیم چنانچه در ۱۰ ماه گذشته و بعد از اغتشاشات آبان‌ماه که خسارت سنگینی به این نهاد وارد شد و سرمایه‌ای که بیش از ۱۰ سال برای آن زحمت کشیده شد و محل تأمین درآمد و بودجه این نهاد بود، به آتش کشیده شد، جهادگران دانشگاهی با تلاش شبانه‌روزی در کنار یکدیگر توانستند باز هم این مجتمع را سرپا کنند و وجود چنین همکارانی مایه افتخار است و این همان روحیه جهادی و بسیجی است که انتظار داریم در میان جهادگران وجود داشته باشد.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس همچنین گفت: امروز اگر می‌خواهیم میراث‌دار شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و عاشورا باشیم، باید یاد بگیریم که در برابر مشکلات مقاومت کرده و با کار جهادی و روحیه بسیجی بر مشکلات فائق آییم.

بابایی در بخشی از سخنان خود جهادگران دانشگاهی را به رعایت اخلاق اسلامی سفارش و تاکید کرد: جهادگران باید همواره متخلق به اخلاق اسلامی باشند و در کنار کارهای جهادی، یک الگوی مناسب اخلاقی برای سایر ادارات باشند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: علی‌رغم اینکه شرایط بدی اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم اما به حمد الهی همچنان در مسیر توسعه قرار داریم و برنامه توسعه هیچ‌کدام از بخش‌های جهاد دانشگاهی عقب نیفتاده است و اتفاقات خوبی هم در حوزه پژوهشی و کاربردی در حال انجام است و ما ثابت کردیم که می‌توانیم جهادی و بسیجی‌وار کارهای خود را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم از مصطفی جعفری، کارمند نمونه فارس و سربازان امریه جهاددانشگاهی استان فارس قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما