شناسهٔ خبر: 42950903 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

چند جابه‌جایی مهم که در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات باید منتظر آن باشیم

خریدهای لحظه آخری

پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی دوشنبه آینده بسته می‌شود و باشگاه‌های اروپایی کمتر از 10 روز دیگر برای خریدهای جدید و تقویت تیم‌های خود در فصلی که به‌تازگی آغاز شده، مهلت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش«فرهیختگان»، پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی دوشنبه آینده بسته می‌شود و باشگاه‌های اروپایی کمتر از 10 روز دیگر برای خریدهای جدید و تقویت تیم‌های خود در فصلی که به‌تازگی آغاز شده، مهلت دارند. اپیدمی کرونا اوضاع مالی تیم‌ها را کاملا به‌هم ریخته و برخلاف سال‌های قبل کمتر شاهد خریدهای گرانقیمت و انتقال‌های جنجالی در این دوره بوده‌ایم. از مدت‌ها پیش بحث بر سر چند انتقال مهم و همچنین تلاش برخی تیم‌ها برای برطرف کردن نقاط ضعف خود وجود داشته که هنوز به نتیجه نرسیده و ممکن است در این روزهای پایانی شاهد قطعی شدن آنها باشیم. در ادامه چند انتقال موردانتظار روزهای آینده را مرور می‌کنیم.

جیدون سانچو به منچستریونایتد

داستان این پدیده انگلیسی با منچستریونایتد یکی از شایعات تکراری طی ماه‌های اخیر است که هنوز هم به نتیجه نرسیده و شاید در این تابستان هم این جابه‌جایی رخ ندهد. یونایتد از سال قبل به‌دنبال خرید این وینگر 20 ساله از دورتموند بود، اما هنوز نتوانسته بر سر مبلغ انتقال با این باشگاه آلمانی به توافق برسد. دورتموند برای فروش سانچو 108 میلیون پوند می‌خواهد، اما یونایتد در تلاش است تا با مبلغ کمتری این خرید را انجام دهد. در تازه‌ترین خبری که رسانه‌های انگلیسی در این‌باره منتشر کرده‌اند، گفته می‌شود شیاطین سرخ پیشنهادی 90 میلیون پوندی را آماده کرده‌اند تا آخرین تلاش خود را برای به‌خدمت گرفتن این ملی‌پوش جوان پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات انجام دهند.

خرید یک مدافع برای لسترسیتی

لستر در حالی فصل جدید را آغاز کرده که به‌دلیل مصدومیت و محرومیت چند مدافعش تنها یک دفاع وسط تخصصی در اختیار دارد و در این شرایط خرید یک بازیکن جدید در این پست در اولویت آنها قرار دارد. ویلفرد اندیدی، هافبک روباه‌ها عملکرد خوبی در این پست داشت و توانست تا حد زیادی جای خالی مدافعان را پر کند، اما حالا او هم به‌مدت سه‌ماه مصدوم شد و دست براندان راجرز در این پست خالی شده است. لستر در این پست چند گزینه را مدنظر دارد که اصلی‌ترین آنها وسلی فوفانا از سنت‌اتین فرانسه است. تنها مشکل در این میان این است که تیم فرانسوی فرصت زیادی برای یافتن جانشینی مناسب برای او ندارد و کلود پل، سرمربی این تیم راضی به فروش پدیده جوان خود نیست. با این شرایط انتقال قرضی کریگ داوسون از واتفورد محتمل‌ترین گزینه خواهد بود.
 
کریس اسمالینگ به رم

باتوجه به عملکرد فصل پیش اسمالینگ در رم به‌نظر می‌رسید این انتقال خیلی زودتر از این به نتیجه برسد، اما هنوز دو باشگاه بر سر رقم این انتقال توافق نکرده‌اند. مدافع ملی‌پوش منچستریونایتد که سال قبل به‌صورت قرضی راهی رم شد، در این تیم فصل خوبی را سپری کرد و کاملا متفاوت با دوران حضورش در اولدترافورد ظاهر شد. او با اعتمادبه‌نفس بیشتری در زمین به میدان می‌رفت و در خط دفاعی این تیم ایتالیایی به مهره‌ای تاثیرگذار بدل شد. یونایتد تمایلی به بازگرداندن او ندارد و رم هم با علم به این موضوع می‌خواهد تخفیف بیشتری از باشگاه انگلیسی بگیرد. با این‌حال بعید است انتقال قطعی او به ایتالیا طی روزهای آینده نهایی نشود.

الکس تلس به منچستریونایتد

این مدافع چپ برزیلی موردتوجه زیاد باشگاه انگلیسی قرار دارد، اما هنوز انتقالش قطعی نشده است. چلسی و لسترسیتی پیش از این شرایط او را زیر نظر داشتند، اما تیم لندنی با خرید بن چیلول از کورس رقابت خرید مدافع پورتو خارج شد. طی روزهای اخیر چندین بار خبر نهایی شدن این انتقال منتشر شده است، اما هنوز هیچ چیز رسمی نیست. ظاهرا این جابه‌جایی مثل تمامی خریدهای یونایتد طی سال‌های اخیر روندی طولانی و خسته‌کننده خواهد داشت، اما گفته می‌شود به احتمال زیاد بالاخره تلس طی هفته جاری لباس یونایتد را به تن خواهد کرد.

سرجینو دست به بارسلونا

بارسا یکی از بدترین تابستان‌های تاریخ خود را سپری می‌کند؛ شکست 8 گله برابر بایرن مونیخ، داستان جدایی مسی، جدایی لوئیس سوارز و البته تهدید کیکه ستین، سرمربی سابق تیم به شکایت از باشگاه و دریافت غرامت بابت فسخ قراردادش. با این حال رونالد کومان برای بازسازی تیم و ایجاد تغییرات در بارسا نیاز به خریدهای تازه دارد و یکی از آنها «دست» است که برای تقویت سمت راست خط دفاعی مدنظر اوست. با فروش نلسون سمدو به ولورهمپتون، مشخص است که سران باشگاه از خرید این ستاره جوان آژاکس اطمینان دارند و احتمالا طی روزهای آینده این مدافع راست که مدنظر بایرن مونیخ نیز قرار دارد، رسما به هواداران معرفی خواهد شد تا شاید اوضاع خط دفاعی تیم در فصل آینده بهتر شود.

میلان اشکرینیار به تاتنهام

شاگردان ژوزه مورینیو فصل جدید را چندان خوب شروع نکرده‌اند و نیاز به چند خرید تازه در این تیم به خوبی حس می‌شود. تاتنهام پس از قطعی شدن انتقال گریت بیل و سرخیو رگیلون حالا به‌دنبال ترمیم ضعف خود در مرکز خط دفاعی است و به همین دلیل مدافع اینترمیلان را مدنظر دارد. مسلما او می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای مورینیو باشد، اما تنها مشکل در این میان رقم بالای درخواستی اینتر است که باعث شده فعلا مذاکرات ادامه داشته باشد. دانیل لوی، مالک باشگاه معمولا پول زیادی برای خرید بازیکنان جدید خرج نمی‌کند و از سوی دیگر مورینیو به خریدهای گرانقیمت مشهور است. باید دید درنهایت کفه ترازو به‌سمت کدام‌یک سنگینی خواهد کرد.

لوکاس توریرا به اتلتیکو مادرید

توریرا می‌تواند در ترکیب تیم دیه‌گو سیمئونه به‌راحتی به بازیکنی مهم تبدیل شود و به همین دلیل اتلتیکو به‌سراغ خرید او رفته است. از سوی دیگر آرسنال نیز برای به‌خدمت گرفتن توماس پارتی از اتلتیکو مادرید نیاز به منابع مالی دارد و احتمالا مجبور به فروش توریرا خواهد شد. با این‌حال گفته می‌شود اتلتیکو نمی‌خواهد این دو هافبک را با هم معاوضه کند و فعلا به‌دنبال خرید این هافبک اروگوئه‌ای از توپچی‌ها است. باتوجه به شرایط دو تیم احتمالا این جابه‌جایی پیش از پایان مهلت نقل‌وانتقالات نهایی خواهد شد.

 * نویسنده :  سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

نظر شما