شناسهٔ خبر: 42942057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت تسهیلات به واحد‌های مسکونی آسیب دیده از زلزله خنج

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خنج گفت: به زلزله زدگان آسیب دیده از زمین لرزه خرداد ماه امسال در این شهرستان برای بازسازی منازل، تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد عبدالهی با بیان اینکه زلزله خرداد ماه در روستا‌های چاه طوس، مز، آشنا، هنگویه و هفتوان به ١٣٥ واحد مسکونی خسارت کلی وارده کرد، گفت: این واحد‌ها نیاز به بازسازی کلی و جزیی دارد.

او افزود: به‌همین‌منظور مبلغ ۸۷ میلیارد و۷۵میلیون ریال تسهیلات بانکی ومبلغ ۲۰ میلیارد و۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای این واحد‌های آسیب دیده اختصاص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خنج سقف پرداخت و میزان تسهیلات در روستا‌ها را برای هر واحد روستایی٤٠ میلیون تومان با سود ٤ درصد اعلام کرد و گفت: به این واحد‌های آسیب دیده ١٠ میلیون تومان وام بلاعوض و ١٥ میلیون تومان وام معیشتی با سود ٤ درصد و ٥ میلیون تومان بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.

عبدالهی بیان کرد: واجدین شرایط برای بهره مندی ازاین تسهیلات باید به بنیاد مسکن این شهرستان مراجعه کنند، به محرومان بدون مسکن ومدد جویان زیر پوشش کمیته امداد وبهزیستی نیز تسهیلات ساخت مسکن داده می‌شود.

او با بیان اینکه مقاوم سازی بافت‌های روستایی عامل کاهش خسارت در زلزله اخیر بخش محمله در شهرستان خنج بود، گفت: با نظارت فنی بنیاد مسکن و بهره گیری از تسهیلات بانکی که از طرف دولت به بانک‌های عامل تکلیف شده بیشتر واحد‌های مسکونی در شهرستان خنج مقاوم سازی شده است.

شهرستان خنج در فاصله ۲۹۲ کیلومتری جنوب شیراز دراستان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما