شناسهٔ خبر: 42941709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از مجتمع آبرسانی اقلید

مجتمع آب‌رسانی و تامین آب پایدار عشایر استان فارس با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال در منطقه تخت عروس اقلید به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس گفت: مجتمع آبرسانی اقلید شامل اجرای خط انتقال آب به طول ۲۰ کیلومتر، احداث مخزن ذخیره بتنی ۵۰۰ متر مکعبی، و اجرای شبکه داخلی شهرک به طول ۱۰ کیلومتر است.

جاوید حیاتی بیان کرد: تامین آب پایدار و با کیفیت نقش ویژه‌ای در افزایش بهداشت و سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مختلف این قشر از جامعه دارد که با بهره برداری از این مجتمع ۴۰۰ خانوار عشایری استان از آب سالم بهداشتی و پایدار بهره مند می‌شوند.

او گفت: مطالعات تامین آب و طراحی خط انتقال آب و شبکه توزیع در این کانون اسکان از سال‌های گذشته صورت گرفته بود که به دلیل نبود تامین اعتبار لازم عملیاتی نشده بود که با فراهم شدن فرصت قانونی در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات و صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، به منظور تامین آب پایدار در مناطق عشایر و توسعه شبکه‌های توزیع آب فراهم و تخصیص داده شد.

محسن محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور عشایر استان فارس هم گفت: در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال به منظور توسعه شبکه‌های توزیع آب پایدار در مناطق عشایری از محل اعتبارت بند ه تبصره ۴ در قانون بودجه ۹۹ مصوب شده است که تعداد ۱۵ پروژه در قالب مجتمع‌های آبرسانی و تامین آب پایدار عملیاتی خواهد شد.

شهرستان‌های اقلید و آباده محل ییلاق بخشی از عشایر ایل قشقایی و خمسه از طوایف عمله، ششبلوکی، کردشولی و باصری است که جمعیت این عشایر پنج هزار و ۹۶۰ خانوار کوچنده است.

اقلید از شهر ستان‌های شمالی فارس است که مرکز آن در حدود ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز است.

انتهای پیام/ 

نظر شما