شناسهٔ خبر: 42941566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان:

پاییز سختی پیش رو داریم/ رقابت کرونا و آنفلوآنزا برای غارت سلامت شهروندان جدی است

رئیسی گفت: شیوع آنفلوآنزا در روز‌های کرونایی نشان می‌دهد که فصل پاییز سختی پیش روز داریم و باید رعایت بهداشتی را جدی بگیریم.

صاحب‌خبر -

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هر سال با آغاز فصل پاییز شاهد شیوع بیماری آنفلوآنزا هستیم، ضمن اینکه پس از اولین بارش باران نیز تعداد بیماران با مشکلات تنفسی نیز روانه بیمارستان‌ها می‌شوند، اما امسال با توجه به شیوع کرونا، روز‌های سختی پیش رو داریم.

او افزود: در مواجهه با موج دوم بیماری کرونا با همراهی مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بحران کرونایی مدیریت شد و ثابت شد تا زمانیکه شهروندان بهداشت را رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند، ابتلای به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.

رئیسی بیان داشت: در حال حاضر با وجود هشدار‌ها و تاکیدات فراوان در مورد خطر پیشرو، در روز‌های اخیر شاهد کمرنگ شدن رعایت نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در سطح جامعه و در نتیجه افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستیم، که با توجه به همزمان با بیماری آنفلوآنزا بسیار نگران کننده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان به افزایش موارد مثبت کرونا و همچنین بستری ۳ نفر از شهروندان هندیجان در بیمارستان شهدای این شهرستان اشاره و تصریح کرد: همه ما خوب می‌دانیم که تا مدت‌ها با این بیماری درگیر هستیم و راهی غیر از تغییر شیوه زندگی و سازگاری با بیماری کرونا ویروس نداریم، اما برای مصون ماند از آن باید استفاده از ماسک را اولویت قرار دهیم.

او اظهار داشت: آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری آنفلوآنزا و همراه شدن آن با کووید ۱۹ پاییز سختی را رقم خواهد زد و قطعا همراهی مردم با رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند موجب کاهش ابتلا و به طبع آن مرگ عزیزانمان شود و امیدواریم با جدی گرفتن این موضوع شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم.

انتهای پیام/گ

نظر شما