شناسهٔ خبر: 42941457 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حاشیه‌سازی فیلم ایرانی با بازیگر خارجی

کیهان

بازخوانی ‌ترانه‌ای از یک خواننده وابسته به سازمان منافقین توسط بازیگر ترکیه‌ای یک فیلم سخیف ایرانی بار دیگر نشان داد که استفاده از بازیگرهای نازل خارجی در سینمای ایران، پروژه‌ای قابل تأمل است!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، این فیلم یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر سینمای ایران است؛ اما حاشیه‌های آن همچنان ادامه دارد. اخیرا بازیگر- خواننده ‌ترکیه‌ای که از قضا پس از بازی در این فیلم سخیف، مراوده‌اش با سینماگران ایرانی زیاد شد، اقدام به بازخوانی ‌ترانه‌ای از یک خواننده نه چندان مطرح وابسته به سازمان منافقین نموده است! با توجه به اینکه این خواننده نزدیک به گروهک نفاق و ‌ترور، چندان مطرح و شناخته‌شده نبوده است و کمتر کسی وی را می‌شناسد، جای سؤال است که چرا این بازیگر ‌ترکیه‌ای از میان این همه خواننده، ‌ترانه چنین خواننده‌ای را انتخاب کرده و از وی نیز در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی یاد می‌کند؟

فلیم مورد نظر شاید برای مخاطبان جدی و صاحب اندیشه سینما، فیلم بی‌اهمیتی باشد و اساساً نتوان آن را سینما محسوب کرد، اما حاشیه اخیر این فیلم، گویای آن است که استفاده از بازیگران خارجی در این‌گونه فیلم‌ها کارکردهایی فراتر از سینما دارد. شاید این بازیگرها، ابزار یا واسطه‌ای برای انتقال و انتشار و معرفی بدون دردسر برخی از آثار و صاحبان آن آثار به مخاطب ایرانی باشد!

 

نظر شما