شناسهٔ خبر: 42941139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری جلسه ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از برگزاری جلسه ویژه با محمدباقر نوبخت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تشکیل جلسه ویژه با محمدباقر نوبخت به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در حال حاضر که دولت اراده کرده مواد ۱۲ و ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرایی شود، باید کمک کنیم تا دقیق به مرحله اجرا درآید.

وی افزود: ماده ۱۲ در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شده و در حال حاضر در آستانه اقدام برای اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم قرار گرفته‌ایم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در حال حاضر دولت و به ویژه آقای نوبخت آمادگی کامل برای اجرای مصوبه مجلس را دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید همه مساعدت کنیم این اقدام که حکم قانون برنامه ششم و درخواست بازنشستگان لشکری و کشوری بوده، محقق شود.

حاجی‌بابایی گفت: مقرر شده از محل قانون بودجه(بند واو تبصره ۲)،  همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در قانون بودجه ۱۳۹۹، مستند به ماده ۱۲ قانون برنامه ششم که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

وی افزود: ۱۸ هزار میلیارد تومان باقیمانده برای بازنشستگان لشکری و کشوری اختصاص می یابد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: برای اجرای کامل ماده ۳۰ قانون برنامه ششم، مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۲۸ هزار میلیارد تومان نیاز است، از سوی دیگر اصلاحیه بند واو  تبصره ۲ نیز باید انجام پذیرد.

وی گفت: در طرح مجلس برای کالاهای اساسی علاوه بر۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل اعتبار احکام بازنشستگان کشوری و لشگری در نظر گرفته شود تا هم در مصوبه قانون رعایت و هم اعتبار لازم برای ۶ ماه پیش‌بینی شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از آنجا که دولت برای اجرای این قانون از ابتدای فروردین اعتبار لازم را در اختیار ندارد، این قانون از ابتدای مهرماه اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد، احکام به گونه‌ای صادر شود که دقت لازم در پرداخت لحاظ گردد.

حاجی بابایی گفت: در مورد تامین کالاهای اساسی نیز بحث و بررسی شد و کلیات آن مورد توافق قرار گرفت تا هماهنگی بین مجلس و دولت در خصوص تامین کالاهای اساسی صورت گیرد و قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شود.

وی گفت: از سوی دیگر قرار شد پروژه‌های عمرانی دارای اولویت با ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش در سال آینده تامین اعتبار و بهره‌برداری شوند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

نظر شما