شناسهٔ خبر: 42936736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده‌ ولی ‌فقیه در مازندران خواستار تعیین تکلیف وزارت صنعت شد

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری خواستار همکاری مجلس شورای اسلامی با دولت در انتخاب وزیر وزارت صنعت ، معدن و تجارت شد و گفت : در جنگ اقتصادی با دشمنان ما نیاز به فرماندهی جامع به خصوص در وزارت صنعت داریم .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در آیین نماز جمعه شهر ساری افزود : در شرایط فعلی وزیر صنعت نداریم و این وزاتخانه در بلاتکلیفی قرار دارد و  باید دولت و مجلس شورای اسلامی با همکاری یکدیگر هر چه سریع تر تکلیف این وزارتخانه را مشخص کنند.
امام جمعه ساری تاکید کرد : در سال جهش تولید و در جنگ اقتصاد دشمن ، باید وزارت صنعت ، معدن و تجارت هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم بر این مشکلات قائق آییم.
دولت هفته گذشته علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر صنعت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. طبق قانون مجلس یک هفته فرصت دارد تا با بررسی کارنامه نامزد پیشنهادی ، جلسه رای اعتماد را برگزار کند. بر اساس اعلام هیات رییسه مجلس ، احتمالا نشست رای اعتماد وزیر صنعت سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

دولت پیش از این مرداد ماه امسال حسین مدرس خیابانی را که اکنون سرپرست وزارت صنعت است به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد کرده بود ولی نمایندگان به او رای اعتماد ندادند.

وزارت صنعت از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال با برکناری رضا رحمانی از این سمت با سرپرست اداره می شود.

اشرافیگری ناجوانمردانه 

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین در خطبه های نماز جمعه امروز ساری ساده زیستی را لازمه مدیریت در جامعه اسلامی برشمرد و اظهار داشت : انتظار می رود تا مسئولان ما در شرایط سخت اقتصادی همانند اکثر مردم جامعه ساده زیستی را سر لوحه کارشان قرار دهند.
وی افزود : اگرچه شاید ساده زیستی به معنای واقعی تا حد در شرایط فعلی برای مسئولان دشوار باشد، ولی داشتن زندگی در حد متوسط انتظار زیادی نیست و امیدواریم که مسئولان ما این میانه روی در زندگی را پیشه کنند.
محمدی لائینی گفت : ما انتظار نداریم که مسوولان ما زندگی در حد ضعیف ترین مردم جامعه زندگی داشته باشند ، ولی حداقل این انتظار را داریم که زرق و برق زندگی، ماشین و حتی تجهیزات اداری مدیران ما در نظام جمهوری اسلامی در حد متوسط باشد.
وی افزود : متاسفانه برخی از مسئولان ما اشرافیگری در زندگی پیشه کرده اند و این در وضعیت بد اقتصادی که مردم جامعه با آن دچار هستند، به دور از جوانمردی است.
امام جمعه ساری گفت : البته اکثر مسئولان ما زندگی ساده و در حد متوسط و عامه مردم دارند و این نوعی جوانمردی است و مردم را نسبت به آینده کشور و این مدیران امیدوار خواهد کرد.

پیمان شکنی آمریکا
وی همچنین اشاره به پیمان شکنی آمریکا، از شعار مرگ بر آمریکا حمایت کرد و گفت : این کشور استکبار جهانی در حالی خودش با پیمان شکنی از یک پیمان خارج شده، حال انتظار دارد که کشور ما به تعهداتش در برابر این پیمان پایبند باشد.
محمدی لائینی اظهار داشت : چنین انتظاری از مردم آن هم از کشوری که از خودش از پیمان خارج شده ، کار ناجوانمردانه ای است همان گونه که شهادت سردار سلیمانی به عنوان فردی جوانمرد که زحمات زیادی را برای امنیت جامعه متحمل شد، کار ناجوانمردانه ای بود .
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به روند کاهشی آمار بیماران مشکوک به ویروس کرونا در استان ، ضمن قدردانی از کادر درمانی ، از مردم خواست تا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از استفاده ماسک دست بر ندارند.

وی افزود : رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک می تواند از انتقال این ویروس جلوگیری کند و انتظار داریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.
براساس آمار هم اکنون حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

نظر شما