شناسهٔ خبر: 42935987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رژیم اسرائیل| از اوضاع فلاکت‌بار صهیونیست‌ها به سبب کرونا تا پروژه «قلعه داوود» و اعتراضات فزاینده علیه نتانیاهو

ادامه بحران شیوع لجام گسیخته کرونا در سرزمین‌های اشغالی، ادامه اعتراضات علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو و افتضاح سیاسی در رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین تیترهای رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  روزنامه یدیعوت احارانوت در صدر صفحه اول خود به بررسی قانون تعطیلی کامل توسط کنست(پارلمان) پرداخت و نوشت به دلیل شیوع گسترده کرونا تمام اسرائیل(مناطق اشغالی) به طور کامل از امروز و به مدت 2 هفته تعطیل شود.

این روزنامه عبری زبان همچنین از تلاش های لیکود برای سوء استفاده از این شرایط جهت محدود کردن تظاهرات گسترده مهاجران صهیونیست ساکن فلسطین اشغالی علیه مسئولین رژیم صهیونیستی و از تلاش اعضای این حزب تحت رهبری نتانیاهو در کنست برای ممنوعیت چهار روزه برگزاری تظاهرات خبر داد.

یدیعوت احارانوت در گزارش دیگری خبر داد ساعات پیش از ممنوعیت رفت و آمد مردم در میدان پاریس قدس علیه نتانیاهو شعار دادند.

این روزنامه عبری زبان در گزارش دیگری به نقل از جانشین رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد ناتوانی در مقابله با ویروس کرونا منجر به بی اعتمادی می شود.

روزنامه هاآرتص هم  انتقادات شدیدی را در صدر صفحه خود از نتانیاهو مطرح کرد و خطاب به وی نوشت : آقای نخست وزیر آیا آنچه را که می گویید خود باور دارید؟

این روزنامه عبری زبان با انتشار بخش هایی از بازجویی های صورت گرفته از نتانیاهو خبر داد ، بازجویان بارها و بارها نتانیاهو را غافلگیر کردند او با عصبانیت به روی میز می کوبید بارها او را به دلیل اثبات دروغ گویی هایش در شرایط بغرنجی قرار دادند و این کار بارها و بارها تکرار شد.

این روزنامه عبری زبان با پوشش تظاهرات ضد نتانیاهو در مناطق مختلف فلسطین  اشغالی خبر داد نتانیاهو تلاش می کند در چارچوب محدودیت های کرونایی ، تظاهرات علیه خود را هم متوقف کند.

معاریو نیز در گزارشی به شرایط فلاکت بار شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی پرداخت و خبر داد طی 24 ساعت 7 هزار و 527 مورد ابتلا به ثبت رسیده است که در حد خود یک رکورد است.

این روزنامه عبری زبان در گزارشی به حمله رهبر مخالفان در کنست به سیاست های نتانیاهو هم اشاره و به نقل از یائیر لاپید تاکید کرد آن چه که امروز  (رژیم) اسرائیل را به سوی تعطیلی کامل دو هفته ای برده است نا کارامدی و شکست سیاست های کابینه فعلی است.‎

ذمرکر نشریه اقتصادی وابسته به روزنامه هاآرتص هم در گزارش مفصلی از  افتتاح پروژه موسوم به قلعه داود خبر داد و اشاره کرد که قرار است ارتش رژیم صهیونیستی آن را برای شنود و جاسوسی الکترونیکی در منطقه نقب در اختیار داشته باشد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، ارتش  اسرائیل  پادگان های خود را از مرکز و جنوب فلسطین اشغالی به نقب منتقل می کند و قرار است پروژه ارتش بزرگ را که در برگیرنده  مراکزی در طبقات زیرین صحرای نقب و در مساحتی بالای 20 هزار متر مربع با 1.6 میلیارد شیکل احداث شده است ، اجرا کند.

به نوشته نشریه عبری زبان کار احداث این پروژه به شدت عظیم که قلعه داود نام گرفته بیش از یک دهه زمان برده است.

قرار است در این مرکز 300 سامانه مختلف مستقر شده و دقیقا عملیاتی ترین و به روزترین آن راه اندازی شود که از میان آنها سامانه هایی که مستقیما به جنگ و درگیری مربوط بوده و در برگیرنده سامانه های شلیک ، جمع آوری اطلاعات و فرماندهی و کنترل هستند ، به کار گرفته شوند.

مسئولین پروژه ادعا می کنند که این پروژه نیازهای ارتش  (رژیم) اسرائیل  را برای پنجاه سال آینده پاسخگو بوده و در تقویت همکاری های سایبری والکترونیکی بین شاخه های مختلف ارتش سهیم خواهد شد.
یکی از مهم ترین پایگاه هایی که به این مرکز منتقل شده است، پایگاه نیروی هوایی در منطقه اللد ، و مقر سازمان اطلاعات نظامی ارتش را می توان ذکر کرد.

ادعای آزمایش موفقیت آمیز سامانه موشکی دریا به دریا که در صنایع هوایی رژیم صهیونیستی ساخته شده، از دیگر خبرهای مربوط به رژیم اشغالگر است.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از بازداشت دو جوان فلسطینی که به زعم این رسانه از فنس های حد فاصل بین نوار غزه و بقیه مناطق فلسطین اشغالی عبور کرده بودند خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی این شبکه عبری زبان  از انتصاب سفیر جدید رژیم صهیونیستی در اردن خبر داد  و درباره شرایط بد اقتصادی در رژیم صهیونیستی هم نوشت بیش از 120 هزار جویای کار جدید از یک هفته پیش به لیست بیکاران  اضافه شده است.‎

انتهای پیام/

نظر شما