شناسهٔ خبر: 42935772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه های آمریکا چقدر در انتخابات اثر گذارند؟

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان و گروه آمریکا شناسی دانشگاه تهران ضمن تحلیل کارکرد منفی رسانه‌های مجازی در انتخابات2020 گفت: 20درصد بزرگسالان عضو توئیتر، فالوور ترامپ هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، باقر قهرمانی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان و گروه آمریکا شناسی دانشگاه تهران، در برنامه رسانه ای انعکاس رادیو گفت‌وگو، از مخالفت رسانه های رسمی این کشور ظرف 4 سال گذشته با ترامپ سخن گفت و اظهار داشت: ضربه ای که نفوذ هکرها به دموکرات ها زد و اطلاعاتی از آن ها رو شد، به شدت علیه آن ها بود و این مسئله باعث شد علی رغم باخت ترامپ در آرای عمومی، در رای گیری الکترال پیروز میدان باشد.

وی افزود: در آمریکا مرسوم است رسانه های سنتی نسبت به انتخابات اعلام موضع می کنند و امروز نیز همین رویه را پیش گرفته اند؛ به عنوان مثال فاکس نیوز به شدت طرفدار ترامپ است و رسانه های باسابقه نیویورک تایمز و سی ان ان از بایدن حمایت می کنند.

وی از فعالیت چشم گیر لابی های صهیونیستی در رسانه های حزبی سخن گفت و افزود: در برخی جاها لابی ها به هر دو رسانه ی جمهوری خواه و دموکرات پول می دهند اما سیاست این ها نسبت به ایران یکسان است. 

قهرمانی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه هایی نظیر فیس بوک در انتخابات بسیار تاثیر گذار هستند و نگرانی های بسیاری در این راستا وجود دارد. از طرفی 20درصد بزرگسالان عضو توئیتر، فالوور ترامپ هستند و این عدد بسیار بالایی است.

انتهای پیام/

نظر شما