شناسهٔ خبر: 42934908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تجمع هزاران معترض اطراف پارلمان تایلند

علی مدنی

هزاران معترض تایلندی در حالی که قانونگذاران این کشور مشغول بحث بر سر پذیرش لوایح تحویل داده شده از سوی ائتلاف حاکم و احزاب مخالف برای اصلاح قانون اساسی بودند در اطراف ساختمان پارلمان تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه روزنامه "نیکِی"، پارلمان تایلند تصمیم گرفت رای گیری بر سر شش لایحه مطرح شده به تاخیر بیندازد و به جایش رای به تشکیل یک کمیته با هدف مطالعه بیشتر هر لایحه را داد. در این کمیته نمایندگانی از هر دو مجلس علیا و سفلای پارلمان تایند حضور خواهند داشت.

جمعیت معترضان در مقابل ساختمان پارلمان شعار می دادند: "سناتورها بروید بیرون!" دو سخنران از روی یک کامیون به صحبت درباره اهمیت تجمع پنجشنبه پرداخته و تاکید کردند سناتور ها با توجه به اینکه به درستی از جانب عامه مردم انتخاب نشده اند صلاحیت کار ندارند.

در ماه های اخیر تایلند شاهد جنبش معترضان مخالف دولت این کشور تحت رهبری فعالان دانشجو بوده و چند روز پیش نیز بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن از معترضان تجمعی را که بزرگترین تجمع اعتراضی از زمان کودتای ۲۰۱۴ تا کنون بود تشکیل دادند.

معترضان خواستار بازنویسی قانون اساسی ۲۰۱۷ که از سوی دولت سابق نظامی نگاشته شده و به گفته منتقدان راه را برای بازگشت پرایوت چان اوچا، رهبر کودتا به قدرت در قالب یک نخست وزیر غیرنظامی بعد از انتخابات سال گذشته هموار کرده، هستند.

سیراپهوپ آتوهی، یک سازمان دهنده تجمع که به "رپتور" مشهور است از قانونگذاران پارلمان خواست برای قدرت خاندان سلطنتی "محدودیت" اعمال کنند.

او طی سخنرانی خود در تجمع اعتراضی در حالی که سازمان دهنده های اعتراضات به صورت زنده بحث پارلمانی را پخش می کردند: اگر آنها همچنان مقاومت کنند در نهایت نخواهند توانست موج مردمی را تحمل کنند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات به منظور نشان دادن اعتراض خاموش خود به دولت از نمادهایی همچون روبان سفید و یا سلام دادن با سه انگشت استفاده کردند. برخی معترضان یک روبان سفید بزرگ به دروازه ورودی پارلمان متصل کردند در حالی که نگهبانها و عابران نظاره گر کارشان بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما