شناسهٔ خبر: 42934546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاکید سفیر ایران و رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان بر گسترش روابط دوجانبه

سفیر ایران در تاجیکستان با رییس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و درباره راه‌های گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه بویژه در بعد پارلمانی گفتگو و تبادل نظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد تقی صابری، سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار ایران در جمهوری تاجیکستان با «محمد طائر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان روابط دو کشور و راه های گسترش همکاری ها در زمینه های گوناگون روابط دوجانبه، بویژه پارلمانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

در این دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات ایران و تاجیکستان و سابقه روابط دوستانه دو کشور، اظهار کرد: ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در تاجیکستان افتتاح کرد. 

او همچنین با تاکید بر اهمیت نقش روابط بین پارلمانی در گسترش مناسبات میان دولتها و ملتها، تأسیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی مجلس شورای اسلامی کشورمان و مجلس تاجیکستان را گامی مهم در مسیر تقویت این همکاری ها دانست. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به تحولات مثبت در روابط دو کشور طی سال گذشته، خواستار استمرار و تقویت تلاش ها در جهت گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و تاجیکستان در راستای اراده مقامات عالیه دو کشور شد. 

محمدتقی صابری در این ملاقات ظرفیت‌های همکاری در حوزه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست و ضرورت همکاری مضاعف برای جبران آسیب های اقتصادی در دوران پسا کرونا را مورد تأکید قرار داد.

سفیر کشورمان با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آنها در ارتقا سطح مناسبات دو جانبه، بر آمادگی کشورمان در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

نظر شما