شناسهٔ خبر: 42934442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایندگان ایلام خواستار تاسیس دفتر نفت و گاز غرب کشور در این استان شدند

ایلام - ایرنا - سارا فلاحی، علی اکبر بسطامی و بهزاد علیزاده نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان ایلام با حضور نوبخت از عدم استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در ایلام انتقاد کردند و خواستار تاسیس این دفتر در استان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سارا فلاحی روز جمعه در این نشست گفت: عدم استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در ایلام نوعی تبعیض در حق مردم این استان است.

وی یادآور شد: تعداد کم نمایندگان ایلام در مجلس باعث شده است از قدرت چانه زنی لازم برای جذب اعتبار برخوردار نباشیم.

وی تاکید کرد: قوانین متعددی برای حمایت از استان های کمتر برخوردار تصویب شده است اما به بهانه های مختلف اجرایی نمی شوند.

نماینده ایلام گفت: شاخص هایی که برای آمارهای بیکاری و تورم در کشور تعریف شده اند باید مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرد.

فلاحی افزود: این آمارها موجب بی اعتمادی مردم به دولت و نظام می شود، اقتصاد مقاومت باید در عمل و نه گفتار مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: محدودیت های اعتباری دولت ناشی از تحریم ها را درک می کنیم اما ایلام هشت سال به واسطه جنگ تحمیلی از مدار توسعه عقب افتاده است که انتظار داریم با نگاه مومنانه و عادلانه منابع مالی توزیع تا ریشه های فقر و تبعیض در کشور قطع شود.

پروژه های بزرگ نفت و گاز ایلام باید توسط افراد بومی اداره شوند

دیگر نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های بزرگ صنعتی و نفتی و گازی با وجود نیروهای بومی توانمند توسط افراد غیربومی مدیریت می شوند.

علی اکبر بسطامی بر ضرورت راه‌ اندازی دفتر نفت و گاز غرب در ایلام تاکید کرد و افزود: این استان دارای بیشترین میزان تولید نفت و گاز در غرب کشور است.

وی یادآور شد: ایلام دارای بیشترین میزان ذخایر گاز و نفت در غرب ایران است و همچنین بیشترین تولید نفت و گاز در غرب کشور نیز از این استان انجام می شود.

وی افزود: اتصال به شبکه ریلی به آرزوی دیرینه برای مردم استان تبدیل شده است و با توجه به وجود منابع نفت و گاز این نیاز بیشتر احساس می شود.

لزوم استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در ایلام

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در ایلام با توجه به قرارگیری ۹۰ درصد ذخایر این منطقه در استان تاکید کرد.

بهزاد علیزاده افزود: پروژه های نیمه تمام به معضلی برای استان تبدیل شده است و عمر برخی از آنها به بیش از ۲۰ سال می رسد.

وی تاکید کرد: مردم استان ایلام انتظار دارند این پروژه ها تعیین تکلیف شده و به سرانجام برسند.

وی یادآور شد: وضعیت برخی راه های مواصلاتی ایلام مناسب نیست و مسیر مهران به دهلران نیازمند بهسازی است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر پنجشنبه سوم مهرماه با استقبال استاندار ایلام و جمعی از مسوولان در سفری ۲ روزه وارد استان ایلام شد.

مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد خمینی(ره) و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه را همراهی می کنند.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، حضور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان و کلنگ زنی ۲ هزار واحد مسکن محرومان در برنامه سفر ۲ روزه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام قرار دارد.

نظر شما