شناسهٔ خبر: 42934271 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا - قطر

اتهام بزرگ رئیس سابق باشگاه الهلال به AFC و مطرح کردن نام ایران

مرتضی احمدی

رئیس سابق باشگاه الهلال عربستان ضمن مطرح کردن نام ایران برای لیگ قهرمانان آسیا، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا را دو کشور در غرب و سه کشور در شرق این قاره تحت کنترل خود دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حذف الهلال قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ این رقابت‌ها به خاطر ابتلای زیاد بازیکنان و اعضای این تیم به ویروس کرونا، اعتراض عربستانی‌ها را در پی داشته است. در یکی از جنجالی‌ترین اظهارنظرها، «نواف بن سعد» رئیس سابق باشگاه الهلال تاکید کرد که تیم الهلال بیشترین لطمه را در مقابل بی عدالتی کنفدراسیون فوتبال آسیا متحمل شده است.

به گزارش روزنامه «الریاضیه» عربستان، بن سعد گفت: کاری که کنفدراسیون آسیا در قبال فوتبال عربستان انجام می‌دهد مشکوک است زیرا مسابقات را به خاطر حضور قطر و ژاپن در مسابقات کوپا آمه‌ریکا به تعویق می‌اندازد ولی باوجود ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا، حاضر نیست بازی‌های الهلال را به تعویق اندازد.

وی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم تاکنون تیمی از عربستان به اندازه الهلال مورد بی عدالتی و ظلم قرار گرفته باشد. به نظرم الهلال باید با حمایت کامل فدراسیون فوتبال عربستان به فیفا شکایت کند. امیدوارم فدراسیون عربستان با تشکیلات فعلی، متفاوت از فدراسیون‌های قبل باشد. به یاد می آورم زمانی را که فدراسیون عربستان در زمان حضور تیم در جام ملت‌های آسیا، از به تعویق انداختن لیگ داخلی خودداری کرد.

رئیس سابق باشگاه الهلال عربستان سپس کنفدراسیون آسیا را متهم کرد که مورد نفوذ پنج کشور قرار دارد. وی گفت: سه کشور در شرق و دو کشور در غرب آسیا وجود دارند که AFC را کنترل می‌کنند. مسئولیت اتفاقی که برای باشگاه الهلال افتاده، بر عهده رئیس کنفدراسیون است که قادر به تصمیم گیری نیست و حضورش در این سمت صوری و ساختگی است.

بن سعد خاطرنشان کرد: مشکلات برای تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا در حال افزایش است. همه به خاطر می‌آورند تیم‌ها هنگام سفر به ایران برای برگزاری مسابقات در این کشور در سکوت AFC، با چه چیزی مواجه بودند.

رئیس سابق باشگاه الهلال در پایان گفت: الهلال به خاطر مشکلات سیاسی، از قبل درخواست داده بود تا مسابقات خود را (به جای قطر) در یک کشور بی طرف برگزار کند اما این پیشنهاد رد شد. زمانی هم که تیم ما وارد این کشور شد، برای تحریک، تصویر حاکم کشور را روی اتوبوس‌ها حک کرده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان فوتبال عربستان در حالی نسبت به نفوذ قطر و ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض دارند که بیشتر به نظر می رسد به دنبال تحت فشار قرار دادن AFC هستند. عربستانی ها در شکایت خود به دادگاه عالی ورزش هم این نکته را قید کرده اند که کنفدراسیون آسیا از نمایندگان ایران و قطر در لیگ قهرمانان حمایت می کند.

این در حالی است که ادعای عربستانی ها در پی حذف تیم الهلال، با پاسخ قاطع و روشن «عبدالخالق مسعود» رئیس فدراسیون عراق و نایب رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا مواجه شده بود. مسعود گفته بود: «امیدوار بودیم که این اتفاق برای الهلال رخ ندهد و این نتیجه برایش اعمال نشود چرا که این تیم، قهرمان فصل گذشته آسیا بود اما چه کار می توانستیم انجام بدهیم؟ ماده چهار قوانین تایید کرده در صورتی که یک تیم چه در زمان کرونا و چه در شرایط عادی ۱۳ بازیکن در لیست نداشته باشد، از مسابقه کنار گذاشته می شود. این قانون را همه می دانند. این همان اتفاقی است که رخ داده چرا که الهلال برای بازی با تیم شباب الاهلی دبی فقط با ۱۱ بازیکن در مسابقه حاضر شد.»

نظر شما