شناسهٔ خبر: 42933792 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفاع مقدس در آرشیو اخبار ایرنا

چهارم مهر ۱۳۵۹/ پیام رادیویی امام خمینی(ره)

تهران- ایرنا- مانور هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان تهران موجب نگرانی و اضطراب برای عده‌ای از هموطنان شد که در پی آن امام خمینی(ره) رهبر انقلاب، پیام رادیویی را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

در چهارم مهر ۱۳۵۹ خورشیدی در پی تهاجم رژیم بعث به مرزهای مختلف ایران، ارتش به منظور ارتقای آمادگی و توان نظامی خود، مانوری هوایی در آسمان تهران به اجرا گذاشت اما این مانور نگرانی‌هایی را در جامعه به وجود آورد. بر همین اساس امام خمینی(ره) برای رفع این نگرانی‌ها در پیامی رادیویی از ملت ایران خواستند تا ترس به دل راه نداده و خوف نداشته باشند و خطاب به ملت ایران فرمودند: «مسأله‌ای نبود که نگرانی داشته باشد ما قوی هستیم و بر آنها غلبه خواهیم کرد».

در این پیام آمده است:

در ساعتی قبل یک صدایی در بالای آسمان پیدا شد و از جاهای مختلف از قراری که گفتند، اظهار نگرانی کردند در صورتی که مساله ای نبود که نگرانی داشته باشد. ما قوی و قدرتمند هستیم و ما بر آنها غلبه خواهیم کرد. ملت ایران باید از این طور مسایل هیچ نترسد در صورتی که مساله ای نبوده است و فقط آنطور که به ما اطلاع دادند، یک مانور هوایی بوده است، برای امتحان و هیچ خوفی نیست در کار و همه ما سالم و سلامت هستیم و در اینجا هم هیچ قضیه ای واقع نشد و من از ملت بزرگ ایران خواهانم که در هر مساله ای که پیش می آید، قوی و قدرتمند باشند، متکی به خدای تبارک  تعالی باشند و از هیچ چیز باک نداشته باشند. ما از آن قدرت های بزرگ نترسیدیم، اینکه قدرتی ندارد، عراق که چیزی نیست در صورتیکه در خود عراق  در بغداد از قراری که اطلاع دادند، احتضار هستند و انشالا با دست قوی ملت و با تایید خدای تبارک و تعالی این ریشه های فساد قطع خواهد شد و اسلام گسترش پیدا خواهد کرد در همه جا و ما متکی به خدا هستیم و با اتکا به خدا از هیچ چیز ترس نداریم و شما ملت عزیز مجتمع باشید، مصمم باشید و از هیچ چیز هراس نداشته باشید که هراسی هم نیست.

برگرفته از: آرشیو خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

نظر شما