شناسهٔ خبر: 42932961 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نمایش خیابانی «باز آمده» اجرا می‌شود

باز آمده عنوان نمایش خیابانی به نویسندگی و کارگردانی مهتاب عسکری است که در نقاط مختلف تهران به صورت سیار به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، باز آمده عنوان نمایش خیابانی به نویسندگی و کارگردانی مهتاب عسکری است که در نقاط مختلف تهران به صورت سیار به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرایش از ۳۱ شهریور آغاز شده و تا ۷ مهر ادامه دارد.

 این نمایش در مناطق مختلف تهران از جمله سید خندان، پارک شهر، ایستگاه متروی میدان بسیج شهید محلاتی، میدان امام حسین، میدان آزادی و برج میلاد در ساعت های ۱۰ تا ۱۳ به صورت سیار و ساعت ۱۸ در میدان هفتم تیر اجرا می شود  مهتاب عسکری کارگردان این نمایش گفت: باز آمده قصه یک کرد ایرانی است که همه آرزوهایش حضور در میدان جهاد وشهادت و همراهی با رزمندگان است که پس از مدت ها خدمت در یک عملیات ناگهانی اسیر و به بغداد منتقل میشود و پس از سال‌ها رنج و شکنجه با یک سردار ایرانی آشنا می‌شود و آن سردار به او کمک می‌کند و او را با یک اتوبوس از زائران ایرانی آشنا می‌کند و به وطن باز می‌گردد تا قدر دان فداکاری‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان سرزمینش به خصوص جوان‌ها و نسل امروز باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایش خیابانی در این دوره حساس کرونایی بسیار سخت وطاقت فرساست تلاش خود و گروهش را ادای دین به مظهر مقدس شهیدان، ایثارگران دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت دانست.

عسکری یاد آور شد صحنه های تئاترهای خیابانی با احساس مردم بازی می‌کند و تاثیر بیشتری روی مخاطب خواهد گذاشت و حماسه هشت سال دفاع مقدس را برای مردم این سرزمین زنده می‌کند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: بازیگران: مهتاب عسکری، زهرا پورعرب، کیانا شریفی

منشی صحنه: روزبه جهانی، مدیر صحنه: پریماه وفایی‌نژاد، طراح لباس: حمیده دهقان نیری، مشاور رسانه‌ای: محمد حسین عبداللهی.

نظر شما