شناسهٔ خبر: 42932853 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

بررسی وضعیت ۵ تیم مطرح فوتبال انگلیس در بازار نقل و انتقالات

روز‌هایی که کرونا قدرت مالی باشگاه‌ها را کم‌سو کرده بود، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس هم خودشان را تقویت کردند و هم این پیغام را به هواداران فوتبال دادند که رقابت بیگ‌سیکس (۶ تیم مدعی قهرمانی) امسال جدی‌تر از همیشه خواهد بود. با هم وضعیت ۵ تیم مطرح فوتبال انگلیس را مرور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
محمد امیر پور | شهرآرانیوز؛ اسپانیایی‌ها تمام تابستان را در عصر یخبندان پشت سر گذاشتند و رئال‌مادرید و بارسلونا و دیگر باشگاه‌های لالیگا سوت‌وکورترین تابستان عمرشان را سپری کردند، بدون آنکه ستاره‌ای پایش را به لالیگا بگذارد. اوضاع در سری‌آ بدتر بود و یوونتوس، قدرتمندترین باشگاه از لحاظ اقتصادی، مجبور شد با ماتئودی و خدیرا و هیگواین فسخ قرارداد کند و داگلاس کاستا هم سرنوشت مشابهی دارد، بدون آنکه این باشگاه هیچ خرید جدیدی کرده باشد. اینتر و میلان و رم و ناپولی هم اوضاع چندان بهتری نداشتند، اما در روز‌هایی که کرونا قدرت مالی باشگاه‌ها را کم‌سو کرده بود، باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس هم خودشان را تقویت کردند و هم این پیغام را به هواداران فوتبال دادند که رقابت بیگ‌سیکس (۶ تیم مدعی قهرمانی) امسال جدی‌تر از همیشه خواهد بود. با هم وضعیت ۵ تیم مطرح فوتبال انگلیس را مرور می‌کنیم.


 

منچسترسیتی، ریاضت اقتصادی پپ

برخلاف سال‌های گذشته که منچسترسیتی همیشه پر‌ریخت‌وپاش‌ترین تیم جزیره بود، امسال پپ ترجیح داده است روی بالا بردن سطح فنی تیم سال گذشته‌اش کار کند و با یکی‌دو خرید هوشمندانه نقاط ضعف سال گذشته را پوشش دهد. مهم‌ترین نقطه ضعف هم به خط دفاعی برمی‌گشت که لیون فرانسه به‌خوبی آن را نشان داد و با آمدن ناتان آکه هلندی از بورنموث، اوضاع تیم بهتر خواهد شد. فران تورس، ستاره فصل گذشته والنسیا، هم به‌عنوان یک وینگر تکنیکی به سیتی آمده است تا جای خالی داوید سیلوا و لروی سانه را پر کند، اما گذشته از ماجرای نقل‌وانتقالات، پپ گواردیولا سال گذشته به بن‌بستی تاکتیکی در لیگ جزیره خورده بود و امتیازات زیادی را از دست داد. فیلسوف اسپانیایی اگر می‌خواهد مثل سال گذشته قافیه را به لیورپول نبازد، باید تغییراتی در شکل بازی تیمش ایجاد کند تا دستش این‌قدر رو نباشد.

بهترین خرید: ناتان آکه
پاشنه آشیل: سمت چپ خط دفاعی. جایی که بنجامین مندی و زینچنکو و کانسلو روی اعصاب هواداران سیتی هستند.
پیش‌بینی: قهرمان یا نایب‌قهرمان


 
 

لیورپول، ارتش یک‌نفره

لیورپول سال گذشته قهرمان لیگ جزیره شد و ۲ سال پیش فاتح اروپا بود. این یعنی باشگاه بهترین وضعیت درآمدی و مالی سال‌های اخیر را تجربه کرده است، اما وقتی مدیران باشگاه با درخواست یورگن کلوپ برای جذب تیاگو آلکانترا روبه‌رو شدند، اعلام کردند یک بازیکن باید به فروش برسد تا بودجه خرید تیاگو فراهم شود. خساست مدیران لیورپول در خرید نکردن، کلوپ را روبه‌روی مدیران باشگاه قرار داد تا برای رضایت سرمربی آلمانی تیاگو آلکانترا و یوتا به آنفیلد بیایند. با وجود ۲ خرید جدید، کلوپ امسال هم باید با همان ۱۱ بازیکن ثابت ۲ فصل گذشته‌اش برای قهرمانی رقابت کند. کم‌رمق بودن نیمکت لیورپول و نداشتن انگیزه بین بازیکنان ثابت می‌تواند یک بحران بزرگ در آنفیلد بسازد. هرچند کلوپ همیشه نسخه‌ای جادویی در آستینش دارد.

بهترین خرید: تیاگو آلکانترا
پاشنه آشیل: نبود بازیکنان باکیفیت روی نیمکت
پیش‌بینی: قهرمان یا نایب‌قهرمان


 

منچستریونایتد، قدم زدن پوگبا

منچستریونایتد در هفته اول باخت خانگی مقابل کریستال‌پالاس را درحالی تحمل کرد که پل پوگبا و قدم‌زدن‌هایش وسط زمین باعث عصبانیت هواداران یونایتد شده بود. هیچ‌کس نمی‌داند کادرفنی باید با ستاره فرانسوی‌اش چه‌کار کند.
نیمکت‌نشین کردن ستاره ۱۰۰ میلیون یورویی امکان‌پذیر نیست و بازی کردن هافبکی بی‌خیال و خون‌سرد که دنبال توپ نمی‌دود هم در فوتبال اروپا جایی ندارد. بزرگ‌ترین مصائب سولسشر پیدا کردن ترکیبی دل‌خواه در وسط زمین و البته کار کردن با مدافعان پراشتباهش است. یونایتد ترکیبی کامل از بازیکنان بزرگ را در اختیار دارد و نجنگیدن برای قهرمانی در لیگ جزیره از کادرفنی این تیم پذیرفتنی نیست.

بهترین خرید: فان دبیک
پاشنه آشیل: شکاف عمیق بین لیندلوف و مگوایر
پیش‌بینی: رتبه سوم


 

چلسی، شکست دادن کرونا

در تابستانی که نقل‌وانتقالاتی یخ‌زده را در فوتبال اروپا شاهد بودیم و کرونا جیب باشگاه‌ها را خالی کرده بود، چلسی یک‌تنه تنور نقل‌وانتقالات تابستانی را روشن کرده بود و هر هفته یک بمب بزرگ در لندن منفجر می‌شد. تیمو ورنر، کای هاورتز، حکیم زیاش، بن چیل‌ویل و تیاگو سیلوا، چهره تیم لمپارد را در این فصل کاملا دگرگون کرده‌اند. مشکل بزرگ چلسی فرانک لمپارد نداشتن ثبات است. تیمی که می‌تواند در یک هفته نمایشی اعجاب‌آور داشته باشد و هفته بعد همه را ناامید کند. شکست مقابل لیورپول نشان داد چلسی و بازیکنان جدید تیم هنوز راه درازی تا هماهنگ شدن دارند و البته مصدومانی مثل پولیشیچ و چیل‌ویل که رسیدنشان کیفیت تیم لمپارد را بالاتر خواهد برد.

بهترین خرید: تیمو ورنر
پاشنه آشیل: درون دروازه و گلری پراشتباه به نام کپا!
پیش‌بینی: رتبه چهارم


 

آرسنال، عصر طلایی آرتتا

از اواخر فصل گذشته بود که میکل آرتتا به ترکیب و فلسفه دل‌خواهش در آرسنال رسید و با قهرمانی در جام حذفی هم مزدش را گرفت. آرسنال این فصل را هم خوب شروع کرده است و با آمدن ویلیان، ترکیب سه‌نفره هجومی وحشتناکی هم با اوبامیانگ-‌لاکازت-ویلیان ساخته‌اند، اما مشکل بزرگ توپچی‌ها کیفیت پایین بازیکنان تیم در مقایسه با تیم‌هایی است که برای قهرمانی می‌جنگند. برای همین هم شاید آرتتا روی موفقیت در تورنمنت‌های حذفی حساب بیشتری باز کرده باشد، تا قهرمانی در لیگ که نیاز به تداوم نتایج خوب و نیمکت قوی دارد. به هر حال آرسنال آرتتا نشان داده است که قدرت شکست دادن هر تیمی را دارد و نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت.

بهترین خرید: ویلیان
پاشنه آشیل: مرکز خط دفاع و مدافعان پراشتباهی به نام داوید لوئیز و شکودران موستافی
پیش‌بینی: رتبه پنجم

برچسب‌ها:

نظر شما