شناسهٔ خبر: 42932517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ظریف: به گفت‌و‌گوهای مستمر با دوستان روس نیاز داریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفرش به مسکو گفت که درباره سوریه، افغانستان و برجام با همتای روس خود به گفت‌و‌گو پرداخته و افزود: با توجه به شرایط منطقه و اوضاع بین‌المللی به گفت‌و‌گوهای مستمر با دوستان روس نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر یک روزه‌اش به مسکو در گفت‌و‌گویی به تشریح اهداف این سفر پرداخت و عنوان کرد: ما با توجه به شرایط منطقه و شرایط بین‌المللی و هم در خصوص روابط دوجانبه به گفت‌وگوهای دائمی و مستمر با دوستان روس نیاز داریم.

وی افزود: این سفر این فرصت را فراهم کرد. درباره سوریه باید گفت‌وگو کرده و مواضع را هماهنگ می‌کردیم. در خصوص افغانستان هم به همین شکل و همینطور درباره برجام و نقشی که روسیه در این فاصله در شورای حکام و شورای امنیت ایفا کرده است.

وزیر خارجه بیان کرد: در سه چهار ماه گذشته شاهد بودید من دو بار و این سومین بار بود به روسیه سفر کردم، برای هماهنگی نزدیک مواضع و در این حرکت بسیار موفقی که هم در شورای حکام و هم شورای امنیت داشتیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه این گونه فرصت‌ها، فرصت های بسیار خوبی برای گفت‌و‌گو است، اظهار داشت: روسیه هم کشور همسایه، هم عضو دائم شورای امنیت و هم از دوستان راهبردی ایران است و معتقدم این گفت‌وگوها مورد نیاز دو کشور است و انشالله ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، ظریف را در این سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه همراهی می‌کرد و در مدت حضور در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و در پایان در نشست خبری مشترک به تشریح مذاکرات پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه به روند آستانه متعهد هستیم، گفت: امیدواریم در ماه اکتبر که روسیه ریاست شورای امنیت را برعهده می‌گیرد کماکان شاهد نقش مثبت و اساسی این کشور در حفظ اعتبار شورای امنیت و مقابله با حرکت‌های خلاف قانون آمریکا باشیم.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

نظر شما