شناسهٔ خبر: 42932314 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بایرن، فاتح سوپر جام اروپا

بایرن مونیخ، دومین بار فاتح سوپر جام فوتبال اروپا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 دیدارِ سوپرجام باشگاه‌های اروپا، دیشب میان بایرن‌مونیخ - فاتح لیگ قهرمانان و سِویا - قهرمان لیگ اروپا، در شهر بوداپستِ مجارستان برگزار شد که بایرن، در پایان وقت اضافه، به برتری دو به یک دست یافت و فاتحِ این جام شد.
در این بازی که با تصمیمِ اتحادیۀ فوتبالِ اروپا حدودِ ۱۰ درصد از ظرفیتِ ورزشگاه در اختیارِ تماشاگران قرار داده شده بود، ابتدا لوکاس اوکامپوسِ آرژانتینی، در دقیقه دوازدهم از روی نقطه پنالتی سویا را یک به صفر پیش انداخت اما در دقیقه سی و سوم - لئون گورِتسکا برای بایرن گل زد تا دو تیم با تساوی ۱ - ۱ به رختکن بروند.
در نیمه دوم، بایرن حملات زیادی انجام داد که در دقیقه پنجاه و چهارم - همکاری عالی توماس مولر و رابرت لواندوفسکی موجب شد تا این تیم به گل برسد اما داورِ مسابقه با استفاده از کمک داورِ ویدئویی، آن را آفساید اعلام کرد. پس از آن نیز دوباره بایرن با ضربۀ تماشاییِ لروی سانه به گل دست یافت، اما این گل هم مردود اعلام شد تا در پایان ۹۰ دقیقه تساوی ۱ - ۱ رقم بخورد.
در وقت‌های اضافه و در دقیقه ۱۰۴ بالاخره حملاتِ بایرن نتیجه داد و خاوی مارتینِز که آخرین بازی خود را با پیراهن بایرن انجام می‌داد با ضربه سر، گل دومِ نماینده آلمان را به نام خود ثبت کرد تا وداعی به یاد ماندنی با باواریایی‌ها داشته باشد.
به این ترتیب بایرن مونیخ با هدایت هانس دیتر فلیک که از اواسط فصل گذشته سرمربی بایرن شد، با قهرمانی در لیگ قهرمانان، بوندس لیگا، جام حذفی آلمان و سوپرجام اروپا به چهارمین جام پیاپی دست یافت.
هانس فلیک - سرمربی بایرن در پایان بازی گفت: بازیکنانمان برای رسیدن به پیروزی سختی زیادی را متحمل شدند. خوشحالم که بازهم فضای ورزشگاه را با حضور تماشاگران تجربه کردیم و دوباره همه چیز بیشتر به فوتبال شباهت داشت.
یولِن لوپِتِگی - سرمربی سویا هم با تمجید از عملکرد شاگردانش گفت: ما فقط ۱۲ روز است که به تمرینات برگشتیم اما با این حال توانستیم مقابل بهترین تیم اروپا عملکرد پایاپایی را از خود ارائه دهیم و حتی بازی را به وقت اضافه بکشانیم.
<div id="video-display-embed-code_316418" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/801489/316418?width=400&height=300"></script></div>


نظر شما