شناسهٔ خبر: 42932202 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بلر: روابط با اسرائیل، "تنها" راه تشکیل کشور فلسطین است

علی مدنی

نخست وزیر اسبق انگلیس در مطلبی مدعی شد، فلسطینی ها تنها از طریق ایجاد روابط با رژیم صهیونیستی می توانند یک کشور مستقل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در نشستی سازماندهی شده از سوی روزنامه اورشلیم پست از طریق ویدیو کنفرانس گفت: "ما باید تلاش کرده و نسلی از سیاستمداران فلسطینی را معرفی کنیم که درک کنند تنها راهی که می توانند یک کشور فلسطین داشته باشند از طریق تفاهم عمیق و واقعی میان مردم، میان فرهنگها است و نه فقط مذاکرات درباره اراضی."

تونی بلر اظهار کرد: "درگیری اسرائیل و فلسطین عمدتا درباره اراضی نیست بلکه درباره لزوم پذیرش یکدیگر است."

این نخست وزیر اسبق انگلیس همچنین گفت این اصل را که صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی منجر به صلح میان این رژیم با اعراب می شود رد می کند.

او ادامه داد: "عملا چیزی که شما لازم است انجام دهید ایجاد صلح بین اسرائیل و کشورهای عربی و گنجاندن مساله فلسطین در آن است. من فکر می کنم این بهترین راه حل عادلانه و منصفانه مساله فلسطین است"!

این اظهارات تونی بلر چند روز بعد از آن مطرح می شوند که بحرین و امارات روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کردند.

بلر قبلا یک بار به عنوان فرستاده رسمی کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از اتحادیه اروپا، روسیه، سازمان ملل و آمریکا به جهت تسهیل صلح در منطقه فعالیت کرده است. او در طول این ماموریت مورد انتقاد شدید رهبران فلسطینی از بابت طرفداری از تل آویو قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما