شناسهٔ خبر: 42932070 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارش سایت AFC از پیروزی پرسپولیس برابر شارجه

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی از پیروزی تیم پرسپولیس برابر شارجه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پرسپولیس ایران پنج‌شنبه شب در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ برابر تیم شارجه به پیروزی پُرگل چهار بر صفر دست یافت و به مرحله حذفی صعود کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود از بازی پرسپولیس - شارجه نوشت: سه ضربه سر در نیمه اول به پرسپولیس کمک کرد تا برابر شارجه به پیروزی چهار بر صفر دست یابد و جایی برای خود در دور ۱۶ تیمی لیگ قهرمانان آسیا فراهم سازد.

پرسپولیس با گذشت ۲ دقیقه از زمان بازی از حریف پیش افتاد، احسان پهلوان مهارت عالی خود را به نمایش گذاشت داد تا در جناح چپ ۲ بازیکن حریف را از پیش رو بردارد و توپ را برای شجاع خلیل زاده ارسال کند که این بازیکن با ضربه سر دومین گل خود را در این بازی‌ها  به ثمر رساند.

شارجه ۱۵ دقیقه فشار تیم ایرانی را تحمل کرد و پس از آن اولین فرصت خود را در این مسابقه به دست آورد، در این هنگام ایگور کورونادو  حرکتی انفرادی را از قلب خط میانی آغاز کرد که نتیجه‌ای در بر نداشت.

ولیتون که هفته پنجم (برابر تعاون) هت‌تریک کرده بود یک فرصت طلایی را برای به تساوی کشاندن بازی در دقیقه ۲۹ به دست آورد. این بازیکن برزیلی از تله آفساید فرار کرد و ضربه آزاد کورونادو را که به صورت چیپ زده شده بود دریافت کرد و در منطقه ۶ قدم تنها دروازه بان را پیش رو داشت، اما حامد لک با مهاری قهرمانانه مانع از گلزنی تیم اماراتی شد.

در دیگر سوی میدان عادل الحسانی توانایی‌های دروازه بانی خود را به نمایش گذاشت و ۲ بار پیاپی دروازه خود را نجات داد. یک بار برابر توپ عیسی آل کثیر که از درون محوطه جریمه زده شد با جاگیری مناسب واکنش نشان داد و سپس ثانیه‌هایی بعد ضربه سعید آقایی را با شیرجه مهار کرد.

۳ دقیقه قبل از پایان نیمه اول پرسپولیس برتری خود را ۲ برابر کرد. به دنبال ضربه کرنر بشار رسن، آل کثیر بدون مزاحم روی هوا بلند شد و ضربه سری قدرتمندانه‌ای زد که با وجود تمام تلاش‌های دروازه‌بان شارجه از دست‌های او عبور کرد و به تور دروازه چسبید.

درست در زمانی که نیمه اول به پایان نزدیک شده بود وحید امیری گل‌های با ضربه سر را برای پرسپولیس به عدد سه رساند. وینگر تیم ملی فضایی در تیر دورتر پیدا کرد تا سانتر پهلوان از جناح چپ را مشابه گل اول شجاع خلیل زاده با ضربه سر وارد دروازه شارجه کند.

شارجه در دقیقه ۶۳ به گلزنی نزدیک شد در این دقیقه تلاش کورونادو از گوشه محوطه جریمه به ولیتون رسید که او هم تلاش داشت از زاویه‌ای بسته کار را تمام کند، اما با سیو بسیار خوب حامد لک از گلزنی محروم شد.

در پایان این گزارش آمده است، سازمان دفاعی خوب تیم ایرانی باعث شد که شاگردان عبدالعزیز الانباری شانس مسلمی برای گلزنی در دقایق باقیمانده مسابقه نداشته باشند.

در فاصله چند ثانیه به پایان بازی پرسپولیس گل چهارم خود را به ثمر رساند. این گل حاصل همکاری آرمان رمضانی و مهدی عبدی ۲ بازیکن تعویضی این تیم بود که رمضانی با ضربه سر پاس گل را فراهم ساخت و عبدی از درون محوطه جریمه نتیجه را ۴-۰ کرد.

پیروزی یک بر صفر التعاون برابر الدحیل در دیگر بازی گروه سوم به این معنی بود که پرسپولیس صدرنشین گروه شد و در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه D یعنی السد روبه رو خواهد شد در حالی که التعاون به عنوان تیم دوم صعود کرد و در دور بعد در دیداری تمام سعودی برابر النصر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما