شناسهٔ خبر: 42928886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت نخستین واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده تالش آغاز شد

کلنگ ساخت نخستین واحد مسکونی از ۱۹ واحد تخریب شده در مناطق سیل‌زده تالش،با حضور مسئولان استانی و محلی در روستای کیشون بن این شهرستان به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار تالش روز پنجشنبه در بازدید از روستای سیل زده کیشون بن اظهار کرد: ۱۹ واحد مسکونی در سیل اخیر در این شهرستان به طور کامل تخریب شده است و برای بازسازی آن‌ها تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن بلاعوض تعلق می‌گیرد و برای تهیه اسباب و اثاثیه منازل نیز تسهیلات معیشتی پرداخت خواهد شد.

سید عیسی مهدوی افزود: کلنگ احداث نخستین منزل مسکونی در این روستا به زمین زده شد و با تمهید مقدمات لازم، عملیات احداث بقیه واحد‌های تخریب شده نیز آغاز خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تالش نیز در این بازدید تسهیلات ساخت مسکن را ۵۰۰ میلیون ریال، تسهیلات تعمیرات منزل را ۱۵۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض ودیعه مسکن را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلاتی نیز به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رضا جوادی افزود: ۱۸۱ خانوار خسارت دیده از سیلاب اخیر در شهرستان تالش شناسایی شده اند و به هر خانوار ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی برای تهیه اسباب و اثاثیه منزل به همراه تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد شد.

بارندگی کم سابقه در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری در بخش‌هایی از تالش، خسارت‌هایی به تاسیسات، راه ها، ابنیه، منازل روستایی و اراضی کشاورزی وارد کرد و سبب مرگ دو هموطن شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگان رود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ش ج 

نظر شما