شناسهٔ خبر: 42925867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

اسپوتینگ به نقل از محمد جواد ظریف:

ایران آماده تبادل زندانیان دوتابعیتی با آمریکا است

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه ای اختصاصی با این رسانه از آمادگی ایران برای تبادل زندانیان دوتابعیتی با آمریکا خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| اسپوتنیک دقایقی پیش و با انتشار این خبر فوری نوشت: محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران روز پنجشنبه (امروز) در مصاحبه اختصای با این شبکه خبری گفت که ایران آماده تبادل زندانیان دو تابعیتی که در ایران در بازداشت به سر می برند با زندانیان ایرانی که در آمریکا هستند، می باشد.

 

وزیرخارجه ایران به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر ایران هیچ زندانی آمریکایی که تک تابعیتی باشد را در اختیار ندارد.

 

اسپوتنیک افزود: اظهارات وزیرخارجه ایران در این زمینه پیش از ملاقات امروزش با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو صورت گرفت.

 

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد: ظریف روشن ساخت که ایران آماده مذاکرات مستقیم با دولت آمریکا نیست و از کشور ثالثی همانند سوئیس در مورد گفت و گوها بهره خواهد برد، که به عنوان یک میانجی امیدوار به ایفای نقشی مثبت در این زمینه است.

 

اسپوتینک تا لحظه مخابره این خبر به جزئیات بیشتر این مصاحبه اشاره ای نکرد.

 

به گزارش ایرنا از دفتر مسکو، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (چهارشنبه) در بدو ورود به مسکو در فرودگاه ونوکووا خاطرنشان کرد که برجام از موضوعات محوری مورد گفت وگو بین وزیران خارجه ایران و روسیه خواهد بود.

 

 وزیر امور خارجه  ایران اعلام کرد: هماهنگی بسیار نزدیکی بین ایران و روسیه در حل مسائل منطقه ای وجود دارد که امکان تماس های منظم بین دو طرف را فراهم می کند.

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر روز گذشته (چهارشنبه) در سی و یکمین سفر خود به روسیه به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی و در چهارمین سفر در شش ماه اخیر وارد مسکو شد.

 

 وزیر امور خارجه ایران، با سرگئی لاوروف همتای روس خود پنج سال بعد از انعقاد توافق هسته ای حول برجام، تحولات منطقه ای و دوجانبه مذاکره خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا

نظر شما