شناسهٔ خبر: 42925816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پرداخت کالا برگ به ۶۰ میلیون نفر در حال بررسی است

زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پرداخت کالا برگ به ۶۰ میلیون نفر در حال بررسی است

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بر ضرورت هماهنگی دولت و مجلس برای به نتیجه رسیدن "طرح حمایت معیشتی از مردم" تاکید کرد و گفت: براساس این طرح بسته‌های حمایتی به دو دهک تعلق می‌گیرد، دهک اول شامل ۲۰ میلیون نفر شده و دهک دوم ۴۰ میلیون نفر را در بر می‌گیرد که به مراتب وضعیت بهتری از نظر اقتصادی از دهک اول دارند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس این طرح به ۶۰ میلیون نفر در کشور کالا برگ پرداخت می‌شود، ادامه داد: اجرای طرح فوق در ۶ ماه دوم سال جاری به  ۳۰هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

به گفته وی متاسفانه ۱۱ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که نه کارمند هستند و نه بازنشسته، درواقع حقوقی از جایی دریافت نمی‌کنند بنابراین در شرایط سخت اقتصادی کنونی بهبود وضعیت معیشت مردم ضروری است.

زارع معتقد است مجلس و دولت باید با هم هماهنگ باشند تا  اجرای "طرح حمایت معیشتی از مردم" انجام شود چراکه در غیر این صورت بار مالی طرح مانع از تصویب آن ازسوی شورای نگهبان خواهد شد.

این نماینده مجلس، تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح فوق را از محل‌های متعددی همچون "مابه‌التفاوت نرخ ارز از واردات کالاهای اساسی"، "نرخ تسعیر ارز" و دیگر موارد قانونی مانند "تبصره ۱۴ قانون برنامه بودجه"(درخصوص هدفمندی یارانه‌ها)، امکان‌پذیر دانست.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نمایندگان مجلس نظر مثبتی درباره این طرح دارند لذا به دنبال توافق با دولت برای حل مشکل بار مالی آن هستند.

نظر شما