شناسهٔ خبر: 42925453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار گلستان: ۱۱۰ هزار خانه خشتی و گِلی در استان گلستان وجود دارد

گروه استان‌ها - استاندار گلستان گفت: حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خشتی و گلی در استان وجود دارد که نیازمند مقاوم سازی هستند و در سال‌های اخیر فقط ۲۰ هزار واحد مقاوم سازی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس بعدازظهر امروز در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای است که همواره می‌توانیم از شاخص‌های ارزشی آن استفاده کنیم و باید این گنجینه بی نظیر را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس شاهد رشادت‌های افرادی بودیم که بدون هیچ تجربه‌ای در جنگ مقابل تمام دنیا ایستادگی کردند و یاد آنها را همواره باید گرامی بداریم.

حق شناس بیان داشت: سرمایه اجتماعی از احترام به مردم شکل می‌گیرد و باید این سرمایه را افزایش داده و آن را تقویت کنیم، بهترین شاخص برای جذب سرمایه اجتماعی، سلامت نظام اداری است.

وی ادامه داد: ایران تاریخ کهنی دارد و ایرانیان هر گاه خواستند به دستاوردی برسند، رسیده‌اند و دشمنان ما به خوبی از این اتفاق آگاه هستند.

استاندار گلستان با اشاره به زلزله اخیر در رامیان، اظهار داشت: بنیاد مسکن از ابتدای حادثه زلزله رامیان پای کار بود و در 48 ساعت ابتدایی کلنگ احداث نخستین واحد مسکونی زده شد و اکنون به مرحله سقف رسیده است.

حق شناس افزود: حدود 110 هزار واحد مسکونی خشتی و گلی در استان وجود دارد که نیازمند مقاوم سازی هستند و تا کنون فقط 20 هزار واحد مقاوم سازی شده‌اند، مقاوم سازی هزینه کمتری نسبت به احداث دارد و نباید منتظر بلایای طبیعی باشیم و سپس اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه 10 پروژه بزرگ استان در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: اگر تولید گلستان رونقی ندارد دلیلش این است که در حوزه بازرگانی ضعیف هستیم، تولید 92 محصول کشاورزی در گلستان ظرفیت بی نظیری است و در تولید 15 محصول در رتبه نخست کشور قرار داریم.

حق شناس اضافه کرد: وجود بندر در گلستان موجب صادرات وسیع محصولات کشاورزی از استان می‌شود زیرا جزو 6 استانی هستیم که از میانگین کشور بیشتر تولید می‌کنیم.

وی یادآور شد: 99.5 درصد بودجه استان در سال مالی جذب شده و هنوز هم برای جذب فرصت داریم تا مقدار کم باقی مانده را جذب کتیم. بودجه استان 900 میلیارد تومان اسناد خزانه و 300 میلیارد تومان نقدی بوده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در دست اقدام است، گفت: باید به حال پروژه‌های زیرساختی فکری کنیم و پیگیر پروژه‌هایی که سال‌ها راکد مانده باشیم، مانند سالن ورزشی 6 هزار نفری گرگان که سال‌هاست عملیات احداث آن متوقف مانده است.

حق شناس افزود: نگاه ما به ورزش ویژه است زیرا این حوزه طرفداران بسیاری دارد، سال گذشته به تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و والیبال شهرداری گنبد کمک کردیم و امسال هم به هر دو تیم کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات مرحله دوم محلس شورای اسلامی در غرب گلستان گفت: 32 درصد در انتخابات میان دوره مجلس در غرب گلستان شرکت کردند و هیچ تنش و حاشیه‌ای نداشت، همچنین مشارکت گلستانی‌ها نسبت به برخی استان‌ها بیشتر بود.

استاندار گلستان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، خاطرنشان کرد: امروز در بهترین وضعیت ممکن کرونا قرار داریم و دلیل آن زحمات کادر درمان و رعایت کردن مردم است.

حق شناس افزود: حدود 240 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این کمترین میزان ار ابتدای شیوع کرونا بوده است. در اننهای پیک دوم هستیم و امیدواریم وارد پیک سوم نشویم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون مشکلی در مدارس استان نداشتیم زیرا به خوبی رعایت شده و هر روز ضدعفونی می‌شوند،  همچنین در ماه جاری 32مدرسه جدید و بیمارستان مراوه تپه در استان افتتاح خواهد شد.

حق شناس خاطرنشان کرد: امسال 45 تن میگو بیشتر از سال گذشته در استان برداشت کردیم و گلستان بهترین نقطه برای پرورش میگو و ماهیان خاویاری است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان طی 10 روز آینده طرح‌ها و پروژه‌های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه دهند.

وی در پایان گفت: در جلسه شورای اداری مصوب شد تمام مدیران گلستان ماهانه 20 هزار تومان از حقوق خود به ایتام استان کمک کنند.

انتهای پیام/588/ش

نظر شما