شناسهٔ خبر: 42925345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

سفر‌های اتوبوسی ۲۸درصد کاهش یافت

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توزیع ۵۶۷ هزار حلقه لاستیک رایانه‌ای خبر داد و گفت: کرونا سفرهای اتوبوسی در کشور را ۲۸ درصد کاهش داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توزیع ۵۶۷ هزار حلقه لاستیک رایانه‌ای خبر داد و گفت: کرونا سفرهای اتوبوسی در کشور را ۲۸ درصد کاهش داد.

داریوش باقر جوان ظهر پنجشنبه در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای مسافر در بوشهر اظهار داشت: کرونا تأثیرات گسترده‌ای را بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور داشته است.

وی از کاهش ۴۰ درصد مسافران اتوبوس‌ها با شیوع کرونا خبر داد و اضافه کرد: تعداد سفرهای اتوبوس‌ها نیز با شیوع کرونا حدود ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل مسافری کشور از تأمین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و بیان کرد: ۵۶۷ هزار حلقه لاستیک با نرخ ارز یارانه‌ای در نیمه نخست امسال توزیع شده و ۲۶۰ هزار حلقه لاستیک دیگر موجود است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تأمین لاستیک مورد نیاز کشور، با دستور وزیر راه و شهرسازی ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک مشمول ارز یارانه‌ای ۴۲۰۰ تومانی شدند که تا دو ماه آینده مشکل آنها رفع خواهد شد.

باقرجوان میانگین سنی ناوگان حمل و نقل سواری در کشور را ۱۰.۵ سال عنوان کرد و افزود: میانگین سنی ناوگان اتوبوس در کشور ۱۱.۵ سال و میانگین سنی ناوگان مینی بوسی ۲۴.۲ سال است.

وی با اشاره به خسارت سه هزار و میلیارد تومان کرونا به حمل و نقل عمومی تصریح کرد: کرونا هزار میلیارد تومان به بخش‌های غیر مستقیم و بیش از دو هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل مسافر ضرر وارد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما