شناسهٔ خبر: 42925213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار آستانه اشرفیه :

بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای توسعه شهرستان باید اولویت قرار گیرد

رشت - ایرنا - فرماندار آستانه اشرفیه گفت: بهره گیری از ظرفیت های مردمی در این شهرستان با هدف توسعه بخش های اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، گردشگری و غیره باید در اولویت برنامه های شرکت تعاونی توسعه عمران منطقه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

حمید رضایی روز پنجشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه عمران این شهرستان اظهار داشت: این شرکت به عنوان نهادی مردمی می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در اجرای بسیاری از طرح های عمرانی و اقتصادی فراهم کند، ضمن آنکه منافع حاصل از فعالیت های این شرکت باید به مردم برگردد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه این شرکت در ایجاد اشتغال و فضای کار در منطقه ادامه داد: توسعه همه جانبه این شهرستان از اهدف مهم شرکت تعاونی توسعه و عمران است که انتظار می رود کلیه اعضا در این خصوص دقت و مشارکت لازم را داشته باشند.

رضایی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های این شرکت برای رفع مشکلات مربوط به اجرای پروژه ها و طرح های مختلف عمرانی، اقتصادی، گردشگری و مانند آن به نحو مطلوب بهره برد،  گفت: با توجه به راهکارهایی که از طریق قانون گذار پیش بینی شده، فعالیت شرکت تعاونی توسعه عمران در تسریع بسیاری از طرح های این منطقه می تواند موثر باشد.

وی ایجاد درآمد پایدار توسط این شرکت را ضروری دانست و اظهار داشت: این امر موجب می شود تا این شهرستان از وجود یک شرکت تعاونی توسعه عمران قدرتمند بهره ببرد.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به مصوبات هیات دولت در زمینه شرح وظایف و اساسنامه این شرکت یادآور شد:دولت تلاش می کند با تشکیل چنین شرکت هایی، ظرفیت های مردمی را به سمت توسعه منطقه بکشاند.

رضایی ابراز امیدواری کرد تا فعالیت این شرکت تعاونی بتواند موجب ارائه خدمات مطلوبتر به مردم منطقه شود.

در ادامه این نشست رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آستانه اشرفیه به ارائه گزارشی در خصوص شکل گیری این شرکت پرداخت و اقدامات و برنامه های این شرکت از سوی اعضای هیات مدیره مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان است.

شرکت تعاونی توسعه عمران این شهرستان فعالیت خود را با عضویت ۶۵۹ نفر آغاز کرده است.

نظر شما