شناسهٔ خبر: 42924759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد

راه اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای اسب سواری در بندرترکمن

اوسط هاشمی گفت: با توجه به علاقه مندی مردم این منطقه به اسب سواری نسبت به راه اندازی آموزشگاه اسب سواری در بندر ترکمن اقدام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» عصر امروز (پنجشنبه 3 مهر) در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بندرترکمن و آموزشگاه آزاد فرش این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان بندرترکمن به بهترین آموزشگاه آزاد فرش بازدید کردیم که در این مرکز نسبت به آموزش علاقمندان براساس ذوق و علاقه خواهران ترکمن اقدام می کند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: این مرکز می تواند زمینه ساز مسابقات آزاد مهارتی فرش ایران باشد و مهارت آموزان آموزشگاه های آزاد و دولتی فنی و حرفه ای با هم به رقابت بپردازند.

 

هاشمی یادآور شد: هر کدام از فرش پیامی از فرهنگ غنی و تمدن کهن ایران است و نباید به فرش به عنوان یک محصول برگرفته از پشم و نخ فکر کنیم.

 

وی گفت: در بسیاری از کشورها از فرش ایرانی کپی برداری کردند اما هیچ کدام از این اقدامات نتوانسته خدشه ای به فرش ایرانی وارد کند و لذا باید به فرش ایرانی بیشتر بپردازیم و به موضوع صادرات فرش فکر کنیم.

 

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: فرش ترکمن زیبایی اقوام این منطقه است و هر فرش ایرانی می تواند زیبایی قمیتی را به رخ بکشاند.

 

اوسط هاشمی افزود: با توجه به علاقه مندی مردم این منطقه به اسب سواری نسبت به راه اندازی آموزشگاه اسب سواری در بندر ترکمن اقدام می کنیم و از نخبگان و صاحب نظرانی که در این مسیر بهره خواهیم جست.

 

وی گفت: تلفیق کار پارک علم و فناوری و فنی و حرفه ای گنبدکاووس و بندرترکمن بنا شد که در حوزه مراکز شکوفایی فنی و حرفه ای مدلی ارائه شود تا با هم افزایی کارآموزان بتوانند فرصت های مشترکی را ارائه کنند.

پایان پیام/587

نظر شما