شناسهٔ خبر: 42923692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی و مسافری خسارت وارد کرد

گروه استان‌ها ـ مدیرکل حمل و نقل مسافری کشور با بیان اینکه کرونا ۳ هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی خسارت وارد کرد گفت: یک‌هزار میلیارد تومان به بخش‌های غیر مستقیم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل مسافر ضرر وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، داریوش باقرجوان ظهر امروز در جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای مسافر در بوشهر با تاکید بر تامین لاستیک ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 567 هزار حلقه لاستیک در کشور با نرخ ارز یارانه‌ای توزیع شده و 260 هزار حلقه لاستیک دیگر موجود است.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از ورود لاستیک‌های ناوگان حمل و نقل با نرخ ارز یارانه‌ای به گمرکات خبر داد و بیان کرد:با دستور وزیر راه و شهرسازی  300 هزار حلقه لاستیک ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای که در حال ورود به گمرکات بودند مشمول ارز یارانه‌ای 4200 تومانی شدند که مشکلات آنها تا 2 ماه آینده برطرف می‌شود.

باقرجوان، لاستیک خودرو را  خط مقدم اقلام مورد نیاز برای تردد یک وسیله نقلیه دانست و بیان کرد:حل مشکل لاستیک‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت حمایتی در دستور کار قرار دارد.

وی میانگین سنی ناوگان مینی بوسی در کشور را 24.2 سال، سواری کرایه 10.5و اتوبوس 11.5 سال دانست و افزود:برای نوسازی ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی امید می‌رود  با حمایت  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کارخانه‌های سازنده پوشش لازم را داشته باشد .

 مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کرونا 3 هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی خسارت وارد کرد گفت: کرونا یک‌هزار میلیارد تومان به بخش‌های غیر مستقیم بیش از 2 هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل مسافر ضرر وارد کرده است.

باقرجوان  با بیان اینکه بر اثر شیوع کرونا 40 درصد از میزان مسافرها و 28 درصد از تعداد سفرهای ناوگان  اتوبوسی کاهش یافته است گفت: با پیگیری انجام شده در راستای جبران ضرورهای کرونایی 6 میلیون تومان برای رانندگان اتوبوس‌ها و 12 میلیون تومان برای هر نفر از کارکنان بیمه‌ای شرکت‌های مسافری تسهیلات  پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات به 77 هزار نفر خبر داد و بیان کرد: تاکنون 76 درصد از رانندگان معادل 77 هزار نفر از تسهیلات حمایتی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/190/ش

نظر شما