شناسهٔ خبر: 42923645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

الگوگیری از بزرگان دین، انسان را با معنویت شهدا آشنا می‌کند

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کلام سیدالشهدا در توصیف شهدا نافذتر از شعار است گفت: با الگوگیری از پیام و سخنان بزرگان دین می‌توان به معنویت و جایگاه شهدای صدر اسلام پی‌ برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ولمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در چهارمین روز هفته دفاع مقدس در اولین یادواره شهدای تک‌ فرزند و جاویدالاثر کردستان اظهار داشت: شهدا حی و زنده بوده و در کنار ما هستند و باید ادامه‌دهنده آرمان‌ها و دلیری‌ها و ایثارگری‌های آنها باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان تجلیل و بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدا را ضروری دانست و تاکید کرد: این خانواده‌ها بر گردن ما حق بزرگی دارند که باید آن را به جا آوریم.

وی با اشاره به شخصیت ارزشمند علی‌اکبر(ع) افزود: شخصیت آن حضرت بزرگوار بسیار و شبیه به جدش رسول‌الله (ص) بوده است.

در استان کردستان سه هزار نقطه یادمانی وجود دارد، این استان در دوران جنگ تحمیلی ۳۵۶ بار بمباران شد و خون پاک ۲۶ هزار شهید از نیروهای مهاجر و انصار برای حفظ مرزهای این استان بر زمین ریخته شد.

۲۸ عملیات بزرگ در مرزهای این استان انجام شد،   ۵۵ هزار نفر مجروح جنگی و ۵۲۰ مناسبت دفاع مقدس در تاریخ استان کردستان وجود دارد،   مردم استان کردستان در دوران مختلف از جمله دفاع مقدس و مبارزه با اشرار و ضد انقلاب پنج هزار و ۴۰۰ نفر شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کردبه همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما