شناسهٔ خبر: 42923628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش دوچرخه‌سواری روز جهانی بدون خودرو در مهاباد برگزار شد

مهاباد- ایرنا- همایش دوچرخه‌سواری همگانی با حضور بیش از ۲۰۰ رکابزن با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی به مناسبت روز جهانی بدون خودرو در مهاباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رییس هیات دوچرخه‌سواری و دبیر کمیته ورزش همگانی مهاباد روز پنج‌شنبه در حاشیه این آیین گفت: روز جهانی بدون خودرو فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی کاهش استفاده از وسایل نقلیه ماشینی در جهت رفع آلودگی، کاهش ترافیک، سلامت و شادابی روح و جسم است که باید در جامعه نهادینه شود.

دیاکو توتونچی افزود: باید حمل‌ونقل پاک، استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی را احیا شود و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، شهروندان بتوانند با ایمنی کامل به دوچرخه سواری بپردازند و با آن در سطح شهر تردد کنند و همچنین به آسانی از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه همایش دوچرخه‌سواری سه‌شنبه هر هفته در قالب طرح ملی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهرستان نیز برگزار می‌شود، تاکید کرد: این برنامه به‌طور منظم در سه سال گذشته در سطح مهاباد برگزار شده است و  روز به روز بیشتر با استقبال شهروندان مواجه شده است.

توتونچی اظهار داشت: این برنامه با شروع سال تحصیلی جدید برای حضور بیشتر دانش‌آموزان از روز سه‌شنبه‌های به روزهای پنج‌شنبه موکول خواهد شد.

در این همایش، دوچرخه‌سواران مسیر ۶ کیلومتری ورزشگاه آزادی، خیابان سرباز، پل حکمت، خیابان ساحلی، میدان شهرداری، چهارراه مولوی تا پارک استاد مجدی را رکاب زدند و  در پایان هم به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

رشته دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان جوانان و نوجوانان مهابادی است؛ سه‌شنبه‌های بدون خودرو پویشی است که با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریورماه) در شهرهای سراسر جهان روز بدون خودرو نامگذاری شده است که رانندگان را به عدم استفاده از خودروهای شخصی تشویق می‌کند.

نظر شما