شناسهٔ خبر: 42923271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد

فراخوان جهانی برپایی اربعین حسینی در فضای مجازی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم پذیرفتن زائر در راهپیمایی اربعین حسینی از سوی کشورعراق، گفت: تمامی شهرهای استان باید متناسب با عظمت اربعین حسینی فضا سازی شود و از ظرفیت فضای مجازی باید برای این حماسه جهانی بهره گرفت.

صاحب‌خبر -

ناصرشکریان امیری در ششمین گردهمایی مدیران ، معاونین و روسای ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی شهرهای استان در بابل ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و  با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان ، رزمندگان ، ایثارگران و هفته دفاع مقدس و مقاومت به ویژه گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام و جبهه مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش، اظهار کرد: مراسم پرشور دهه اول محرم ۱۴۴۲ و بصیرت و تدبیر هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی و دینی در برپایی این مراسمات با رعایت دقیق پروتکل های بهداشت و درمان با توجه به این شرایط بحرانی در تاریخ ماندگار شد و موجب خشنودی رهبر معظم انقلاب شد.

وی در ادامه افزود: محرم امسال جلوه زیباتری از عشق و ارادت ملت بزرگ ایران به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش را به تصویر کشید و مردم بصیر و عاشورایی ایران اسلامی ثابت کردند در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی مبارزه با کرونا با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان پیش قدم تر و مصمم ترند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم پذیرش زائران پیاده روی اربعین حسینی از سوی کشور عراق با توجه به این شرایط بحرانی، تصریح کرد: محدودیت های ناخواسته با توجه به شیوع این ویروس کروناموجب شد که پیاده روی جهانی اربعین حسینی تحت تاثیر این شرایط قرار گیرد و کشور عراق از پذیرش زائران حسینی ممانعت کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران افزود: اما قطعا این مسائل و بحران ها در عشق و ارادت محبان و ارادتمندان به راه روشن حضرت سیدالشهداء (ع) خللی ایجاد نخواهد کرد و اربعین امسال را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و دیگر برنامه ها جهانی تر برگزار خواهیم کرد.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود ضمن اهمیت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی و دهه آخر صفر، تاکید کرد: باید مراسم اربعین حسینی و آئین های دهه آخر صفر را همانند دهه اول محرم با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان پر شور برگزار شود.

وی در پایان با انتقاد از بسته بودن درب برخی مساجد شهرهای استان بر روی نمازگزاران،یادآورشد: هیچ مسجدی نباید بسته باشد و نماز باید با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان ،رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مهر و جانماز شخصی حتی در نمازخانه های دستگاه های اجرایی و دولتی برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما