شناسهٔ خبر: 42923249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوبخت:

دولت ۲ هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان تا پایان امسال در کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تا پایان امسال هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه؛ افزود: این اعتبار برای ۱۷ طرح عمرانی با حدود هزار میلیارد تومان و ۵۲ طرح تولیدی با هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان تا پایان امسال در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام‌ جهش تولید گفت: تمام ‌تلاش ما اجرای این طرحهای سرمایه‌گذاری شده در استان کرمانشاه است.

وی تصریح کرد که با اتمام ۵۲ طرح تولیدی هشت هزار و ۱۱۱ فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد که این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم باید به اتمام برسد و بهره‌برداری شود.

نوبخت به طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: این نهاد با ۲۸۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به امضا تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومین در این سفر در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این تعداد واحد تا بهار سال آینده باید به بهره‌برداری برسد.

نوبخت در ادامه به سفر هیات دولت به استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در آن سفر ۵۴ طرح و پروژه با هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان تصویب شد که ۱۷۲ درصد بیشتر از این مبلغ معادل هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان دولت پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین برای توسعه شبکه دیجیتالی و تکمیل پوشش سیگنال‌رسانی تفاهم‌نامه‌ای با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان با صدا و سیما امضاء شد.

وی اضافه کرد: بازهم برای افتتاح ۲هزار واحد مسکونی در سال آینده به استان کرمانشاه بر می‌گردم.

جمهوری اسلامی در جنگ در برابر دنیا پیروز شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و هفته دفاع مقدس از کرمانشاه به عنوان سرزمین مقاومت، مروت، عطوفت و انسانیت نام برد و گفت: هر تلاشی برای کمک به مردم کرمانشاه انجام دهیم بازهم جوابگوی مقاومت و رشادت‌های مردم این استان نیست.

نوبخت با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی، تمام دنیا از صدام و رژیم بعث عراق حمایت می کردند، افزود: جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند بزرگ و با فرماندهی حضرت امام (ره) و یاری و پشتیبانی ملت و رزمندگان توانست در این جنگ نابرابر پیروز شود.

او با قدردانی از ایثار و فداکاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: امروز نیز این جنگ در برابر دشمنان همچنان وجود دارد و ما در راستای مقابله با دشمنان شهدای بزرگ و شاخصی مانند حاج قاسم سلیمانی را تقدیم کردیم و ثابت کردیم که در برابر دشمن همچنان مقاومت می‌کنیم.

وی گفت: آمریکا با همه گردنکشی‌هایی که الان می‌کند او هم به سرنوشت صدام و رژیم بعث مبتلا خواهد شد و باز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به پاکی خون شهدا و ایثار رزمندگان پیروز خواهد شد.

معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، در ادامه سفرهای‌ استانی خود چهارشنبه شب وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

هوشنگ بازوند استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی با حضور در فرودگاه از معاون رییس جمهوری استقبال کردند.

رییس سازمان برنامه و بودجه بعد از بازدید از سرسرای ورزشی ۶ هزار نفری، تصفیه خانه آب کرمانشاه و محل احداث باغ موزه دفاع مقدس به شهر هرسین رفت و ۲ هزار و ۴۱ واحد مسکونی بازسازی شده از سیل را در این شهرستان افتتاح کرد.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه این سفر ظهر پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی در سرسرای شهدای دولت استانداری شرکت کرد و سپس راهی غرب استان شد.

نوبخت در ادامه این سفر یک روزه عصر پنجشنبه بعد از بازدید از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین و یادمان شهدا و مرکز فرهنگی گیلانغرب در مراسم کلنگ‌زنی مسکن خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه روستای گورسفید هم شرکت می‌کند.

نظر شما